علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین 7 سالگیت مبارک

پسرهای دوست داشتنی ما

ماجراهای سونوگرافی

1391/12/11 17:13
نویسنده : mahtab
25,036 بازدید
اشتراک گذاری

سونو گرافی رفتنهای من تو دوران بارداری  داستان داره برا خودش، هرچی بقیه میگفتن بابا انقدر این بچه رو نبر زیر اشعه، ما کمتر گوش میدادیم و راه به راه تا شک میکردیم به بودنش (البته اوایل بارداری که هنوز تکون هاشو نمیفهمیدم) یا دلمون برا دیدنش تو صفحه مانیتور تنگ میشد بدو بدو حاضر میشدیم میرفتیم مرکزِسونوگرافی. خوبیش این بود که یه مرکز میشناختیم که دکترش ماه بود، هر چی از خوبیش بگم کم گفتم، علاوه بر سونو گرافی کردن بهمون مشاوره ی مجانی هم میداد، از آداب معنوی بارداری گرفته تا انتخاب دکتر زنان و بیمارستان.

خلاصه روزهایی که دکتر برام سونو مینوشت هردومون کلی ذوق داشتیم و در اسرع وقت هماهنگ میکردیم برای انجام دادنش

یادش به خیر چه روزهایی بودافسوس، تا میرسیدیم اونجا، هنوز نرسیده و ننشسته، همسری لیوان آب رو پر میکرد و من به زور باید میخوردم،  البته ماههای آخر که خداروشکر از برکت مثل بادکنک شدن ر ح م  بیچاره ام، دیگه نیازی به انجام  ِ اون مقدمات نبود

من چند جای مختلف سونو رفتم تا اینکه از یه تاریخی به بعد به طور ثابت پیش این آقای دکتر مهربون که براتون گفتم میرفتم، اسم مراکز و تاریخ مراجعمون رو میخوام تو این پست صرفا برای ثبت و ضبط خاطراتش برای خودم، یادداشت کنم

راستی برای سونوی سه بعدی به پیشنهاد یه دوست، ماه هفت رفتم سونو بدم که دکتر گفت نی نیت زیادی بزرگ شده،الان دیگه نمیشهناراحت،  دیر اومدی و ایشالا برای بعدی زودتر بیا (البته میدونستیم تا نیاز نیست، بهتره سونوی سه بعدی انجام نشه، اما گفتم که ما بدجوری گیر داده بودیم به سونو بازی)

اما بار آخری که رفتم، وقتی گفتیم خیلی دوست داشتیم عکس رنگی و سه بعدیشو  هم ببینیم، بنده ی خدا گفت بذارید ببینم میشه،خداروشکر موقعیت نی نی  اجازه داد و شد، و یه عکس ازش بهمون داد

اون شب افطار خونه داییم دعوت بودیم و یه تعدادی مهمون داشتند، ما هم مثل نی نی ندیده ها عکسمونو از تو کیفمون در آوردیم و نشون تک تکشون دادیم، البته  خودشون دست به دست میکردن و هر کدوم یه نظری میدادن، اکثرا گفتن شبیه خودمه که چقدر هم  درست گفتنخنده

هرچی میگذره میبینم دیگه اصلا به خودم شباهت نداره

حالا میریم سر لیست کردن سونوهام:

1-رادیولوژی پاستور (دکتر حسین باستین)90/10/3

اولین سونویی که تو اولین ویزیت دکتر زنان برام نوشته شد رو اینجا انجام دادم که اصلا از خود دکترش خوشم نیومد و دیگه هم نرفتم، اما اینجا بود که یک بار دیگه فهمیدیم واقعا باردارم ( بعد از تایید آزمایش و بیبی چک)

2-مرکز دکتر محمد اطهری (دکتر سید رضا حسینی) 90/10/26

اینجا یه مرکز شبانه روزی بود، رو حساب سابقه ی سقط قبلیم منتظر بودیم تا بریم سونو و صدای قلب رو بشنویم بعد به همه اعلان عمومی کنیم، قرار بود تو 8 هفته بریم اما یه دفعه اون شب هردومون پیله کردیم که چند روز زودتر بریم تا خیالمون زودتر راحت بشه، فرداش امتحان سمینار داشتم، زیاد خوندن نداشت، ساعت 8 و 9 شب که جایی سونو انجام نمیدادن، رفتیم بیرون به 118 زنگ زدیم و اینجا رو پیدا کردیم، صدای قلبشو شنیدیم و بالاخره بعد از مدتی راحت خوابیدیم، به مامانم خبر دادیم و....

3-سونو گرافی پیروزی (دکتر محمد صادق ناصری) 90/11/19

این مرکز هم نزدیک خونمونه و گویا معروفه چون از جاهای دور و نزدیک میان برا سونو، برای غربالگری رفتم اینجا، اون روز دانشکده یه جلسه ای داشتیم، به ساعتی که نوبتم بود نرسیدم از بس جلسه هه طولانی شد، منم داشتم خودمو میخوردم و کلی حرص خوردم، اما جابجا کردیم نوبتمو و بابا و همسرم اومدن دنبالم ورفتیم انجام دادیم، دل خوش بودیم که اون روز جنسیتشو هم بهمون میگن اما دکترش که خیلی هم عصبانی بود گفت من بلد نیستم تو این سن ِ بارداری جنسشو بفهمم، درحالیکه شنیده بودم تو سه ماه بعضیا تعیین جنسیت میکنن، (کلیشه شده اما باید بگم برامون فرق نداشت دختر یا پسر بودنش فقط دوست داشتیم زودتر بدونیم تا هم بتونیم بهتر باهاش رابطه برقرا کنیم هم مامانم اینا برا خرید سیسمونی خیلی عجله داشتن و میخواستیم تکلیف خریذها معلوم شه). خدا رو شکر سونوی غربالگری هم نرمال بود

4-سونوگرافی رسالت (دکتر رسول معصومی) 90/12/11 (یعنی دقیقا یک سال پیش، همچین روزی)

این مرکز همون مرکزیه که من خیلی ازش خاطرات خوب دارم،

این سونو رو به درخواست خودمون برای تعیین جنسیت انجام دادیم وگرنه اندیکاسیون پزشکی نداشت، دکتر گفت 70 درصد آقا پسره، دقیقا همین جمله رو گفت: " 70 درصد آقا پسره" و ... و گفت:" اگه یه بار دیگه قبل از اتمام سال بیایین (بدون نوبت و پرداخت هزینه، نگفتم خیلی ماه بودلبخند) بهتون 100 درصدش رو هم میگم".

5-و ما دوباره 90/12/25 رفتیم و ایشون هم گفتند نینی تون  100 درصد پسره، و وقتی پرسیدم ممکنه مثل بعضی موارد، آخرش برعکس بشه؟، گفت:" نه، این که من گفتم مثل هندونه ی به شرط چاقو میمونه، تضمینیه، مواردی که اشتباه میشه به خاطرِ نوع قرارگیری جنین، خطای دستگاه و یا بی تجربگی  دکتره" ( اینو بگم که این سونو فقط برای اطمینان دکتر بود از جنسیت نی نی و 2 دقیقه هم طول نکشید)

6- سونوگرافی رسالت (دکتر رسول معصومی) 91/1/28

این سونو رو دکتر نوشت، معمولا تو 5 ماهگی باید یه سونو انجام بشه

7- سونوگرافی رسالت (دکتر رسول معصومی) 91/3/22

این سونو رو به خاطر بالا بودن قند خونم (از ماه شش به بعد) بنا بر دستور دکترمجبور شدیم انجام بدیم که تو این سونو سن ِ جنین یک هفته ای بزرگتر ارسنش تخمین زده شد، دکتر گفت جای نگرانی نیست، یک هفته اینور اونور خیلی مهم نیست،  اما  ما اون روز کلی ناراحت بودیم و بین من و همسری هم شکرآب شذه بود، البته اون موقع تو رژیم بودم، با اینکه وزنم تا آخر کلا 7 کیلو اضافه شد  ازخوردن کلی از چیزها محروم شده بودمناراحت

8- سونوگرافی رسالت (دکتر رسول معصومی) 91/5/3 

این آخرین سونوی دوره ی بارداریم بود و آخر ِ کارش، آقای دکتر باهامون کلی حرف زد و نصیحتمون کرد و برامون آرزوهای خوب کرد  و گفت ایشالا برای بچه ی بعدیمون بریم پیششچشمک،

یه بار که آقای دکتر پرسید" جنسیت نی نی رو که میدونین؟" همسرم به شوخی  گفت بله دیگه دختره، دکتر گفت نه دیگه، بعدی ایشالا دختره،

این روز رو هیچوقت فراموش نمیکنم، خواهرم هم باهامون بود، همیشه دو نفری بودیم جز اون روز، همون روز بود که عکس رنگیش رو هم دکتر پرینت گرفت و بهمون داد

 

پی نوشت:

 

1- ببخشین انقدر طولانی شد

2- نکنه این پست تبلیغ به حساب بیاد و در ِ اینجا رو تخته کنن؟چشمک

یاور کنین آقای دکتری که ازش تعریف کردم از اقوام نیست، 

 

عکس نی نی رو تو ادامه ی مطلب میتونین ببینین

 

 

جالبه بگم که بعد از دیدن این عکس، همسرم به شدت نگران شده بود که نکنه بچمون مثل این عکسه انقدر زشت باشه؟! بینیش بزرگ باشه؟! تعجب

و من و بقیه تا شب در حال نصیحت کردن و آروم کردنش بودیم ...چشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

محبوبه
11 اسفند 91 9:12
عكس سونو رو كه ديدم ياد عكس تبليغاتي هاي جراحي بيني افتادم.قبل از عمل،بعد از عمل.…
ماشاله گل پسرتون خيلي هم نمكي و نازه.اصن از حالا قيافه اش مردونه است.بازم ماشاله...
منم تا حالا سه بار رفتم سونو.بار اول ٨هفته بودم و ختي اونموقع هم پرسيدم نميشه جنسيتش رو حدس زد؟فكر كنننن،دكتر بهم نشون داد كه فقط يه نقطه كوچولو بودا....من ميخواستم غيب بگه انگار!
كاش ميشد خودمون سر در بياريم ني ني توي شكم حالش چطوره.من حتي بعد پياده روي هم عذاب وجدان ميگيرم كه نكنه اذيت شده باشه...
مخصوصا جديدنا كه لگداشو حس ميكنم!

عزیزم ممنون از لطفت
شبیه عکس قبل از عمل دیگه، درسته؟
دستگاهی برای شنیدن ضربان قلب جنین هست که اسمشو یادم نیست( مرمر جون زحمت بکشه و بگه لطفا) که میتونیم بخریم،شبیه گوشیهای پزشکانه، اما میگن ضرر داره زیاد استفاده شه، ما که نگرفتیم





مرمر مامان محیا
11 اسفند 91 16:19
'گفتی سونو و کردی کبابمممممممم
یادش بخیر.مال ما اولیش پیش همون متخصص زنان بود که رفتیم.ولی بعدش رو میرفتم پیش خانم دکتر شهپر مرادی.عاشقش بودم.مخصوصا وقتی من و همسری خودمونو معرفی کردیم نیم ساعت هر دفعه توضیح میداد واسمون.تک تک اندام ها و ارگان ها و خلاصه مسیر جریان خون و آئورت رو حتی نشونمون میداد


بله دیگه، بالاخره سونو های شماپزشکان باید با ما یه فرقایی داشته باشه، پس یه جورایی شبیه واحدهای عملی جنین شناسیتون بوده، البته چه بهتر، رو بچه ی خودتون

مهدیه
12 اسفند 91 9:11
حالا که دیگه گذشته پس بهتره نصیحتت نکنم ولی دختر چرا اینقدر بچه رو عذاب می دادی و سونو پشت سونو؟! من که تا ماه آخری بچه ام جنسیتش معلوم نبود ، دکترم اجازه نمی داد بخاطر تعیین جنسیت برم سونوگرافی! می گفت تو اگه واقعا برات فرقی نمی کنه پس این بچه رو تو عذاب قرار نده! سونوی سه بعدی هم که اصلا نمی تونستم حرفشو پیشش بزنم. می گفت مگه خدای نکرده بچه مشکلی داره می خوای بری سه بعدی؟!!
کلا سه بار رفتم سونو که فقط بار آخری باحال بود. البته حرف نمی زد که اخلاقش دستم بیاد ولی دقیق و معروف و با تجربه و جوون بود. منم کم تعریف نکردم، اگه خواستین اسمش رو بگم تبلیغات بشه!!!
عکس علیرضا هم که فکر کنم فقط توپولیش به حالاش شباهت داره!

خودم گفتم که میدونم زیاد رفتیم سونو.
البته اینو باید بگم که جز سونوی غربالگری بقیشون گاهی 5-6 دقیقه بیشتر طول نمیکشیدن، خود دکتر سونوگرافیم میگفت مهمتر از تعداد سونو، مدت زمان انجام هر سونوست، خودم هم کلی سرچ کرده بودم، اثر بدی از سونو فعلا گزارش نشده حتی تو مفاله های خارجی،
به هرحال ممنون از نگران بودنت عزیزم

مرضيه (مامان محمد مهدي)
12 اسفند 91 9:51
چقدر جالب
نوشته هات منو برد به روزهاي دوران بارداريم
من تو هفته پنجم بود كه ضربان قلب پسرم رو شنيدم
خيلي هيجان انگيز بود، چنان ذوق زده شده بودم كه نگو...

واقعا؟!
جااانم عزیزم

مرمر مامان محیا
12 اسفند 91 10:47
فکر کنم سونوکیت منظورتون باشه ولی نمیشه خودتون استفاده کنین.کارشناس های مامایی و متخخص های زنان جون به موقعیت جنین آگاه هستن میتونن استفاده کنن .خدای نکرده یه بار میذارین و صدای قلبش رو نشنوین و اون وقت بیا و درستش کن . کلی استرس و نگرانی واسه مادر میاره.هرچند با یه گوشی معمولی پزشکی هم میشه شنید ولی ما که در تمام 9 ماه تلاش کردیم و نشد!!!

تو اینترنت به جنین یاب معروفه خانومی، نمیدونم همونه که شما میگی؟!
قالب و تقویم کودکانه
12 اسفند 91 14:09
طراحی تقویم اختصاصی 92 با عکس کودک شما با جدیدترین طرح هایی که جایی ندیدید بدون استفاده از تقویم های آماده هر طرحی مد نظر شما باشد ما آن را برای شما طراحی می کنیم http:baby-graphic.blogfa.com
رها
12 اسفند 91 15:28
واقعا جناب همسر فکر میکردند این عکس زشته؟
من هم خانم دکتر سونوگرافی آشنای خودم بود و من کلی دوستش دارم و هر وقت میرفتیم پیشش یه خبر خوب در مورد نی نی بهمون میداد. یه خانم دکتر دیگه هم بودند که ایشون رو هم خیلی دوست دارم.
ما وقتی فهمیدیم نی نی مون دختره 90-80 درصد گفتند البته، 27اسفند پارسال بود

خب بله دیگه، یعنی زشت نیست؟
پس شما هم تو سال 91 متوجه شدین قراره صاحب یه دختر زیبا بشین؟!
رزماری
13 اسفند 91 11:20
چقدر خاطراتت جالب و شیرینه .راستی شما طبیعی زایمان کردی یا نه ؟
آخه این یکی از دغدغه های منه

ممنونم رزماری جونم
سزارین یا همون رستم زاد یا علیرضازاد؟!

شهره
4 خرداد 92 17:19

شما خوب جراتی داشتین من از اولش تضمیم گرفتم که بخاطر عوارش احتمالی سونو کم برم و تاحالا که 7 ماه شدم 4 بار رفتم! البته 2 بارش اضطراری بود. به سونو سه بعدی هم اصلا فکر نکردم. دکتر هم لازم ندید. حالا کلی اشتیاق دارم برای سونو ماه آخر

نمیدونم چی بگم عزیزم، هم خودم زود به زود دلم میخواست هم همسرم، یکیمون باید این وسط میترسید که هر دومون نترس شده بودیم تو این موضوع

سحر
1 مرداد 92 12:30
سلام. اگه میشه ادرس این سونوگرافی رو برام بنویسید
من الان 15 هفته هستم میتونم برای تعیین جنسیت برم.


علیک سلام
لطفا آدرس وبتونو برام تو کامنت بذارید تا براتون ادرسو بذارم
سید علی کوچولو
19 شهریور 97 15:18
قدر عالی بود خوشم اومد.اسم نی نی چیه ؟