علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 22 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

سیسمونیِ پیشنهادی ِ من

1392/2/17 6:10
نویسنده : mahtab
1,758 بازدید
اشتراک گذاری

              به سفارشِ شادی ِ عزیزم

                اینم سیسمونی گل پسر ِ ما

 

سرویس بهداشتی حمام(شامپو بچه و لوسیون و پماد و ...) (ایرانی یا خارجی)

سرویس حوله ی حمام (شامل حوله لباسی و حوله ی کوچک و لیف و دمپایی و ...) (تا یک سال)

وان و سرویس حمام (سطل و گیره لباس و دستشویی فرنگی پلاستیکی و ...)

حوله لباسی (بزرگتر از یک سال)

شونه و برس

ست ِ ناخن گیر، قیچی و سوهان

زانوبند (تازگیها شنیده ام که شاید  برا پای بچه ها ضرر داشته باشه، نمیدونم چقدر موثقه؟)

پیش بند (لباسی(آستین دار)  و ساده)

پد ِ سینه (برای مادر)

 بالشت شیر دهی

شیر دوش (دستی یا برقی)

پارچه های نخی برای خشک نمودن  پای بچه پس از شستشو 

داروهای گیا هی در صورت اعتقاد داشتن به مصرف ( گل بنفشه، ترنجبین، نبات و شیر خشت ( البته بگم مصرف اینها مورد تایید اطبا نیست اما قدیمی ها استفادشونو  مفید میدونن) )

گریپ میکسچر و قطره کولیکِز 

درجه حرارت

سرویس ظروف نوزاد ( قابلمه و ماهی تابه نچسب ( اصلا قابل استفاده نیست و به نظرم یک قابلمه کوچک مسی بسیار مفید تر است))

بشقاب و کاسه و لیوان و قاشق چنگال(قاشق چنگال حرارتی که داغ بودن غذا را با تغییر رنگ نشان میدهد نیز در بازار موجود است) (چینی یا آرکوپال که به نظرم هردوش بی استفادست، بعدا رفتم پلاستیکیشو هم خریدم تا راحت باهاشون بازی کنه)

فلاسک آب جوش

پستانک و زنجیر آویز

زیرانداز تعویض پوشک

جغجغه های پارچه ای

کتاب داستان (ترجیحا با صفحات گلاسه که پاره نشن و با عکسهای رنگی که جذابترن)

کتاب حمام ( یه کتاب چهار پنج صفحه ای با برگهای مشمعی(پلاستیکی و قابل شستشو) که تو حمام قابل استفادست تا با دیدن عکسهاش  بچه گریه نکنه)

آویز بالای تخت (اوایل تولد بسیار براشون سرگرم کننده است)

دندونی (که البته همه مدلاش یه جورایی غیر قابل استفاده بود برا ما و مسواک انگشتی چون انگشت خودمون داخلش میره و اینجوری گوشت میرفت  زیر دندوناش براش بهتر بود)

مسواک انگشتی 

پودر و پماد سوختگی ( البته در بسته ی وسایل بهداشتی نیز موجود هست) 

پوشک (بهترین و سازکارترین مارک پوشک برای نی نی ها بعد از به دنیا اومدنشون و استفاده از اونا معلوم میشه، پس از هیچ مارکی به تعداد بالا نخرید لطفا)

شیشه شیر ( پلاستیکی یا شیشه ای ، سایز کوچک و بزرگ)

سرویس خواب دم دستی ( برای بیرون از خانه و میهمانی)

سرویس خواب تخت 

پتوی بهاره (قلاب بافی، برای نوزاد تازه متولد شده در فصول معتدل سال)

پتوی گلبافت (تا نوجوانی)

پتوی اسپانیولی ( دارای دکمه و زیپ در محل بیرون آمدن دست و پای نوزاد از پتو)

قنداق فرنگی ( فقط برای ماههای اول اون هم به طور محدود قابل استفاده است)

کریر آغوشی 

سرویس کالسکه و کریر و روروک و ساک بچه

لباسهای سر همی و  شرت و زیرپوشهای نخی (البت هلباسهای سرهمی بینهایت وزد کوچیکشون میشه چون جوراب دارن )

لباسهای مهمونی بهتره به تعداد کم خریده بشه تا بعدا فراخور سایز بچه و فصلی که قراره توش استفاده بشه خریداری بشن

جوراب، پاپوش و کفش هم اگر بعداز به دنیا اومدن نی نی  خریداری بشن خیلی بهتره

لباسهای زمستونی هم ترجیحا بهتره که تو فصل سرما و مناسب سایز نی نی خریداری بشن

کلاه نخی و روسری ( برای ماههای ابتدایی تولد)

ماشین لباسشویی مخصوص لباسهی بچه (یا همون کهنه شور)

صندلی ماشین

تخت و کمد و تخت پارک (البته سومی برای اونهایی که فضای کافی دارن)

فرش اتاق بچه (اختیاری)

پرده ی اتاق بچه (اختیاری)

لوستر اتاق بچه (اختیاری)

پی نوشت 1: شاید چیزی از قلم افتاده باشه، در این صورت ممنون میشم اگه شما هم مواردی رو که به ذهنتون میرسه به این لیست اضافه کنین

پی نوشت 2: به بزرگی خودتون بخشید که انقدر قاطی پاتیه این لیست، هر کدوم هر جا به ذهنم رسید همونجا نوشتمش

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

شادی
15 اردیبهشت 92 1:20
یادم رفت اسم بنویسم مهتاب جون
راستی. سیسمونی پسر گلت خیلی قشنگ بود

اسم؟
لیست سیسمونی رو ندیدی تو ادامه مطلب؟ مگه شما نخواسته بودی بذارم؟
ممنونم




مرمر مامان محیا
15 اردیبهشت 92 12:44
عالی و کامل


ممنونم
مختصر و مفید

شادی
15 اردیبهشت 92 15:01
عزیزم من یه نظره دیگه برات گذاشته بودم مثل اینکه ثبت نشده توی اون پست یادم رفت اسمم رو بنویسم.

ممنون از لطفت گلم, انشالله همیشه لبتون خندون و تنتون سلامت باشه و خوشی هاتون بینهایت ولبخندتون بی پایان باشه

آخه منم تصمیم به بارداری دارم و احتیاج به یه خواهر گل مثل شما

هیچ وقت محبتت رو فراموش نمیکنم دوسته خوبم

بوس


اووووهوم!

اوندفعه که از سیسمونی گفتی خواستم بپرسم که برا خودت میخواهی یا نه، فکر کردم شاید فضولی باشه،

پس حالا باید بگم وااااای راست میگی؟ قراره نی نی دار بشین ایشالا ؟ به سلامتی عزیزم، البته متوجه منظورت شدم، در آینده دیگه؟!

خوشحال میشم اگر به عنوان یک خواهر کوچک بتونم برات کاری انجام بدم عزیزم

پس شما خواهر نداری، درسته؟

موفق باشین و سلامت و ممنونم از اینهمه دعاهای زیبا






شادی
16 اردیبهشت 92 1:05
بله ایشالله در آینده نزدیک

ممنونم از لطفت

بله درسته از داشتن خواهر بی نصیب هستم ولی الان خوشحالم که خواهر گلی مثل شما پیدا کردم


ان شاء الله خیره

خب پس که اینطور،

خوشحالم اگه اینطور باشه که میگی عزیزم






مرضيه (مامان محمد مهدي)
16 اردیبهشت 92 8:43
بسيار با سليقه و زيبا بود
الهي پسرمون به سلامتي از همه وسايلش استفاده كنه

لطف دارین
ممنونم

رزماری
16 اردیبهشت 92 8:54
وای مهتاب جون چقدر سیسمونی مفصلی تدارک دیده بودین .واقعاً مامانت اینا و خودت خسته نباشی .راستی کتاب حمام چیه مهتاب جون ؟

ممنونم ازت ،‌این چیزها به درد ما هم میخوره .در آینده حتماً‌ مورد استفادمون میشه .بخصوص که گفتی کدوم لازم تره و کدوم نه .مرسی ازت و خسته نباشی


عزیزم سیسمونی پسرم اونایی بود که تو عکسا هستن، چیزایی که من نوشتم شاید یه چند تا خرده ریز بیشتر باشن،

ممنون

عزیزم توضیح کتاب حمام رو اضافه کردم

ایشالا که به دردتون بخوره اونم به زودی

ممنون لطف داری گلم






بهار (فرصت دوباره آفتاب)
16 اردیبهشت 92 10:06
ممنون از حضورت در وبلاگم. سیسمونی پسر شما عین سیسمونی نوه خاله منه

خواهش میکنم عزیزم
شما هم به این خونه خوش اومدی
چه جالب! منظورت سرویس تخت و کمدشه یا باقی وسایلشون هم شبیه به همه؟

مهدیه
16 اردیبهشت 92 11:56
مهتاب جون ماشاالله حسابی سیسمونیت کامل و با سلیقست!
ایشالا برای نی نی های بعدی!!

ممنون
لیست یا عکسها؟
قبلا ندیده بودی ؟

مهدیه
16 اردیبهشت 92 16:55
چرا دیده بودم شون!
قیمتا که با سلیقه نمیشه! خب معلومه انتخابتو میگم!

قیمت؟ منظورت لیسته؟ اخه " سیسمونی " هم عکسها میشهکه گذاشتم هم لیست سیسمونی که اینجا نوشتم،
به هر حال ممنونم

فائزه مامان مهدیار
17 اردیبهشت 92 1:31
مرسی مهتاب باسلیقه
جامع و مفید بود از ما که گذشت البته90درصد چیزهایی که نوشتی توی اتاق مهدیار موجوده
جالب بود منو یاد اونروزهایی انداخت که اینهارو لیست میکردم واسه خرید یادش بخیر دلم تنگ شد واسه اونروها
ببوس علیرضا جون رو

خواهش میکنم
خودمم کلی یاد اون روزا افتادم
ممنون
شما هم مهدیار جونو ببوس از طرف من



محبوبه
18 اردیبهشت 92 21:01
اونروزي كه تخت و كمد پسريم رسيد،مونده بودم وسايلشو چه جوري بچينم كه گفتم بذار تو نت سرچ كنم.هرچي گشتم همه شون تبليغ بود تا اينكه گفتم بذار يه سر به وبلاگ مهتاب بزنم و سيسموني عليرضا رو ديدم




اولا كه كلي براي چيدنشون بهم ايده داد،مرسي




دوما كه هرچند تاريخش گذشته ولي هنوز هم ميشه گفت.




انشاله به سلامتي و شادي از همه شون استفاده كنه




بابت ليستت هم ممنون.خوبه آدم بدونه چه چيزي واقعا لازمه و چي لازم نيست





سلام عزیزم



من عاااااشق این حسن تصادفات هستم



خیلی وقته که میخواستم این پستو بذارم تا لیست سیسمونی هم برای خودم اینجا بمونه هم بقیه اگه خواستن ازش استفاده کنن



خوشحالم که یه کم به درد شما خورده عزیزم








ساناز
20 اردیبهشت 92 12:29
سلام.واقعا شازده ات سیسمونی مفصلی داشته.مبارکش باشه.البته میدونم تا الان خیلی هاشو استفاده کرده

خیلی قشنگ بودن.مخصوصا من عاشق اون زرافه اش شدم که قد کودک رو اندازه میگیرن.
توضیحاتت خیلی بهم کمک کرد مخصوصا الان که واسه فرشته سیسمونی میخیریم .واقعا ذوق ما واسه خرید سیسمونی خیلی بیشتر تا کودکمون.چون اون اصلا داشتن این وسایل رو متوجه نمیشه.
بابت کتاب حموم هم باید بگم من واسه نی نی نیومده خودم و بچه فرشته چند تا خریدم.

سلام عزیزم
لطف داری
خوشحالم که به درد الان فرشته خانومتون و اینده ی خودت خورده
مبارکه خریدهای جلو جلوتون

مامی امیرحسین
20 اردیبهشت 92 20:39
میگما این عکی سیسمونی رو زود نذاشتی؟!! میذاشتی تولد 1سالگیش

سلام عزیزم
سیسمونی اولین پست این وبلاگه
خانومی اگه دقت کنی میبینی که از طریق این پست " سیسمونی پیشنهادی من" شما به اون پست لینک شدین