علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 6 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 21 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

اولین روز مادرِ یک مادر

1392/2/11 9:31
نویسنده : mahtab
944 بازدید
اشتراک گذاری

 زندگی را بخش می کنم زنـ ... دِ ... گی

دو حرف اول بهار و شروع زندگی ست : زن

روز زن ؛ روز اولین بخش سه گانه زندگی بر مادران؛ زنان و دختران (شیرزنان آینده ایران) مبارکباد

 

 

روزهایی که گذشت  همه و همه چیز به اشکال مختلف روز زن و روز مادر را  یادآوری میکردند و من با خودم  به جشنِ منحصر به فرد و مراسم سورپریز کنانی که همسرم در اولین سال ِ مادر شدنم برایم تدارک خواهد دید می اندیشیدم، و نگران بودم از اینکه اگر خدای نکرده نتیجه ی  تلاشهایش به شکلی  کمتر از تصورات ذهنی ام محقق شوند ممکنست گله گذاری من او و خودم را از مسیر رضایت و شادکامی خارج کرده و  محفلمان را بر هم خواهد زد، این بود که با خود گفتم به همان راهکار صحیح روانشناسانه "که میگوید با انتظار نداشتن از دیگران رضایتمندی خود را بالا ببرید " متوسل شوم تا از زیباییهای روز مادرِ امسال بیشترین استفاده را ببریم.

در میان همین افکار بود که به ذهنم رسید که بهترین نمود و نشا نه ی مادر شدن یک زن میتواند بزرگ منشی و  روحیه ی از خود گذشتگی او باشد پس امسال من بیش از اینکه درگیر چند و چون تجلیل همسرم از خودم باشم، به جای اینکه به رفتار و برخورد بقیه توجه کنم،  باید به این بیندیشم که

چطور از انتظارات کوچک و حقیرانه ای که تا حالا خیلی اوقات درگیرشان بودم بگذرم و به چگونه همسری کردن، مادری کردن و فرزندی کردن بپردازم.

اینکه چگونه همسری باشم تا بهترین باشم برای همسرم

چگونه مادری کنم تا بهترین مادر باشم برای فرزندم

و چگونه فرزندی باشم تا بهترین....، نه، بهترین که نمیتوان بود برای بهترین ِ عالم، چگونه گوشه ای از محبتهایش را جبران نمایم

 *فرشته ی زندگی من، مادرم دوستت دارم

*فرشته ی کوچکِ من، پسرم، امروز روز مادر است و تو 37 هفته شدی، عزیزکم، مادر شدنم را بالاترین و گرانبها ترین هدیه ی خداوندی میدانم و تو را وسیله ای برای رسیدن به این نعمت و بهره مند شدن از لذات وصف ناشدنیش.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

مامان امیرمحمد
11 اردیبهشت 92 8:45
بهشت ها برای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند سر از خاک بر می آورند . . . مامان جون مهربون روزت مبارک ...

امیرمحمد و مامانی

ممنون عزیزم
روز شما هم مبارک


بابای علیرضا
11 اردیبهشت 92 9:09
سلام عزیزم روزت مبارک الان که دارم مینویسم تو کلاسم ببین دیگه چقدر دارم گوش میدم عزیزم چه عکسای قشنگی گذاشتی خیلی کیف کردم ولی برا این دارم واست مینویسم که بگم روزت مبارک بهترین روز برای تو و بزرگترین روز برای من و قشنگتریت روز برا علیرضاس

به تو ای زیباترین این روز راتبریک میگم و امیدوارم همسر خوبی برات باشم




علیک سلام گلم


بی نهایت از لطفت ممنونم


ایشالا همیشه پاینده باشی















خاله ی علیرضاجووووووون
11 اردیبهشت 92 9:15
سلام خواهر جان.روزت هزاربارتبریک

ممنون عزیزِ دلم


رزماری
11 اردیبهشت 92 10:33
مهتاب خیلی خیلی زیبا نوشتی .


نوشته هات خانمی و روح بزرگت رو نشون میده .خوشا به حال مادر که تو فرزندش باشی و فرزندی که تو مادر.


آقای همسر که جای خود داره.آفرین بر تو



ممنون رزی جان


کاش اینطور بودکه میگی عزیزم


از تئوری تا عمل فاصله بسیار است


امید است که بتوانم آن گونه باشم که باید













رها
11 اردیبهشت 92 11:35
روزت مبارک مامانی گل و مهربون



روز شما هم مبارک مامان خانومیِ گل

مرضيه (مامان محمد مهدي)
11 اردیبهشت 92 13:22
سلام خانمي
روزت مبارك

علیک سلام عزیزم
ممنون
روز شما هم مبارک

mytheme20
11 اردیبهشت 92 14:05
سلام خسته نباشید

ساخت حرفه ای ترین بنرهای زیبا وجذاب و فلش و ارم با کمترین قیمت و سریعترین زمان در خدمت شما

http://mytheme20.blogsky.com/

http://mytheme20.blogsky.com/category/cat-15/
ممنون میشم بنر ما رو تو وبلاگ یا سایتتون بذارید
اینم لینکش
http://s1.picofile.com/file/7627050535/1.gif
موفق باشید


ممنونم

فائزه مامان مهدیار
11 اردیبهشت 92 15:19
روزت مبارک مهتاب مهربون .......
لذت بردم از نوشته زیبات شاید بد نباشه هممون به این دلنوشته قشنگت یه کوچولو فکر کنیم

سلام عزیزم
روز شما هم مبارک
دوست داشتم به تک تک دوستان سر بزنم و پیام تبریک بذارم اما متاسفانه وقت نکردم
خوشحالم ...
ان شاء الله که فکر کنیم و بعد هم عمل(اول از همه با خودم بودم)

علامه کوچولو
11 اردیبهشت 92 19:20
سلااااااااااااااااااام
عیدتون و روزتون مبارک
میگم ما با هم تفاهم داریم در حد لالیگا....چون من هم تصمیم گرفتم امسال هیچ توقعی نداشته باشم
راستی یک پیام برام گذاشتین اما با نام بابای علیرضا!گفتم شاید اشتباه شده بخاطر همین تایید نکردم

سلام عزیزم
چه جالب!
اشتباه شده عزیزم
لطفا یا حذفش کن یا بدون ادرس خودت پیاممو از طرف خودت بذار تو نظرات
ممنونم
مامان آوا
11 اردیبهشت 92 22:35
روز تون مبارك


به همچنین
ممنونم
ساناز
12 اردیبهشت 92 10:42

روزت مبارک مامان مهربون


ممنونم عریزم
و به همچنین




مامان کیارش
12 اردیبهشت 92 11:42
سلام خانمی
روزت مبارک
مدتیه مهمون خونت شدم و پست هاتو دنبال می کنم
اگه امکانش هست رمز میخوام تا در مطالب رمز دار هم شریکت باشم

علیک سلام عزیزم
شما وب نداری مامان کیارش جان؟
اگه داری لطفا ادرسشو سیو کن تا بیام پیشت
ممنونم

فاطیما
12 اردیبهشت 92 19:33




فاطیما
12 اردیبهشت 92 20:44
گلم بروزم بیا

ok

زهرا
13 اردیبهشت 92 22:56
اومدم تبریک بگم چون می دونستم اولین سال مادر بودن شماست
حالا سورپرایز شدین یا نه

ممنون گلم واقعا لطف داری
من همیشه از اومدن شما به اینجا و کامنت گذاشتنتون سورپرایز میشم عزیزم

مهدیه
14 اردیبهشت 92 8:15
روزت مبارک مهتاب مهربون!
بوس!

روز شما هم مبارک (البته با تاخیر)
زیارت قبول گلم
ممنونم

شاپرک
14 اردیبهشت 92 18:33
دوست خوبم
روز مادر به شما تبریک میگم

ممنونم
من هم به شما اولین روز مادر مادر شدنتون رو تبریک میگم