علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 8 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 23 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

مادران متولد دی بخوانند!

1391/11/11 8:31
نویسنده : mahtab
406 بازدید
اشتراک گذاری

تقدیم به دوستان دی ماهی عزیز دنیای مجازی ام  به مناسبت روز تولدشان:

نازنین جان(9دی) ، زینب جان(14دی) و مهدیه جان(27دی)

 البته خودم هم دی ماهیمچشمک

بقیه در ادامه ی مطلب



مادران متولد دی سختگیر اما مهربان

وقتی بیش از حد وظیفه  شناس میشوید

شمامادران  متولد دی ماه قطعآ مثل تمامی مادران دیگرخوب هستید ومهربان و همه ی تلاش خود را برای بهتر کردن اوضاع اعضای خوانواده میکنید. اما گاهی در این راستا زیاده روی میکنید اگرچه قصد و نیت شما مثبت است اما گاهی اوقات انقدر بیش از حد در امور خاصی وظیفه شناس میشوید که برخی امور دیگر را که به واقع باید به انها بیشتر توجه کنید از یاد میبرید. شایدشما برای برقراری نظم و انظباط در خانه خیلی تلاش میکنید.مثلا برای خواب فرزندتان انقدر وسواس به خرج بدهید و سخت گیری کنید که آنها اتوماتیک وار راس ساعت 8 به رختخواب بروند و شما احساس پیروزی کنید اما در عین حال کاملا فراموش کرده اید که وقت کافی برای بودن با فرزندتان بگذارید و بیشتر با آنها بازی کنید و چه بسا بیشتر با آنها دوست باشید. خودتان قضاوت کنید. کدام یک از اینها مهمتر است؟

سختگیری را دوست دارید

مادران متولد دی معمولا سختگیری را دوست دارند و اصلا برای قوانینی که برای خود و خانواده وضع میکنند مشکلی احساس نمیکنند. گاهی انقدر چنین احساسی در آنها شدت میگیرد که ترجیح میدهند قوانین را جایگزین احساسات کنند و دقیقا از همین رو احساسات خود را بروز نمیدهند اگرچه در خیلی از مواقع ممکنست دوست داشته باشند که در مقابل فرزندانشان ابراز احساسات کنند اما جلوی خود را میگیرند. بهتر است گاهی احساسات به صورت طبیعی جای آن همه قوانین خشک را بگیرد. فراموش نکنید رابطه ی شما مادر وفرزندی است و در چنین رابطه ای شکستن هرازچند گاهی قوانین نه تنها اشکالی ندارد که ضروری هم هست.

برگ برنده در دستان شماست

شما مادران سختگیری هستید؟ بله شاید دقیقا همینطور باشد امادرعین حال شما آدمی هستید که ذاتا همواره در جستجوی پیشرفت و بهتر کردن امور است.بنابراین برگ برنده در دستان شماستچون با چنین ویژگی به راحتی هر چه تمام میتوانید اگر بر فرض محال کم و کاستی در ارتباط شما و فرزندتان وجود داردبرای اصلاح آنها اقدام کنید.به هرحال شما میخواهید همه چیز در بهترین حالت ممکن باشد.پس چه چیزی مهمتر از ارتباط مادر و فرزندی تان. اگر تاحالا زیاد سختگیری کرده اید امروز وقت روکردن احساساتتان است. اگر مشکلی در این رابطه وجود دارد آن را شناسایی کنید  و برای اصلاحش دست به کار شوید.

شما یاد میدهید بچه ها یاد میگیرند

مادران متولد دی ویژگی جالب توجهی دارند. آنها به فرزندان خود یاد میدهند که چطور قدر و ارزش پول را بدانند. به آنها یاد می دهند که چطور پایقولی که میدهند بایستند.در واقع این مادران نقش اول و البته قدرتمند زندگی بچه های خودهستند. در نتیجه بچه های آنها همواره به آنها احترام میگذارند. به هرحال این بچه ها هرچه بزرگتر میشوند بیشتر ارزش آموزشهایی را که مادران متولد دی به آنها داده اند میدانند. طبیعی است که این فرزندان قدر شناس شوند.

وقتی به آنها تشر میزنید

 شاید خودتان حواستان نباشد یا شاید اصلا قصدتان این نباشد اما به هرحال گاهی پیش می آید که شما ناخودآگاه چنان تشری به بچه ها میزنید که بعدا خودتان هم از فکر کردن به ان ناراحت خواهید شد.قصد شما فقط دلسوزی است و البته شک نکنید که بچه ها هرچه بزرگتر شوند بیشتر به این موضوع پی میبرند و درنتیجه  دلخوری درمیان نخواهد بود. به هرحال هیچوقت برای نشان دادن احساسات واقعی مادرانه تان به آنها دیر نیست.

آرامتر باشید مهربانتر باشید!

یکی از وظایف اصلی شما به عنوان مادر اینست که بیاموزید چطور در راه دشوار تربیت بچه ها آرامتر، صبورتر و مهربانتر باشید. یادتان باشد به عنوان مادر خانواده شما باید نقش به مراتب تاثیر گذارتری نسبت به عوامل دیگر در زندگی فرزندتان داشته باشیدو غالب مسایل را با طیب خاطر حل و فصل کنید. در این صورت است که میتوانید یک تعادل واقعی برقرار کنید.به این ترتیب شما به راحتی درمی یابید بچ هها همانقدر که باید به مقررات پایبند باشند و برای بهتر کردن اوضاع تلاش کنند به وقتهایی احتیاج دارن د که آزادانه بازی کنند. در چنین شرایطیست که انها بیشتر از آنچه باید عاشق شما خواهند شد و حتی برای تلاشتان که گاهی در انها افراط میشود قدردان شما خواهند شد. بچه ها رانباید زیادی به حال خود رها کرد و البته نباید زیادی به انها سخت گرفت.

سخت گیر اما فداکار

مادران متولد دی خیلی چیزها را به بچه های خود یاد میدهند از جمله اینکه  چطور صرفه جو باشند. مثلا به انها یاد میدهند که در مقابل بزرگترها چطور مودب و با نزاکت باشند. در همین راستا آنها هرگز فرزندان خود را لوس بار نمی آورند اگر چه ممکنست در این زمینه هم گاهی زیاده روی کنند چون طبیعی است که بچه ها بعضی وقتها خودشان را برای والدین لوس کنند اما معمولا چنین چیزی در قاموس مادران متولد دی نمیگنجد. در عین حال این مادران همیشه آماده ی شنیدن حرفهابی بچ های خود هستند. وقتی بچه ها کمی بزرگتر میشوند متوجه میشوند که مادرشان در عین سختگیربودن حاضرند هر فداکاری برای آنهاانجام دهند

بچه هارابیشتر نوازش کنید

اگرچه مادران متولد دی خیلی اهل ناز و نوازش بچه های خود نیستند اماشاید اگر بدانند که از این طریق میتوانند رابطه ی گرم تری با فرزندان برقرارکنند چه بسا رویه ی خودرا تغییر دهند. بچه ها واقعا به آغوش والدین خود نیاز دارند  به اینکه دست نوازش و مهربانی شما راروی سر خود احساس کنند .برای این در آغوش کشیدن  آنها دنبال بهانه نباشید. هرازگاهی فرزند خود  را بغل کنید. شمایک مادر هستید که هم نظم رابه بچه آموزش میدهید  و هم محبت بیش از اندازه ی خود را  نثار آنها میکنید.

                                                                            برگرفته از مجله شهرزاد چاپ دی ماه 91

قضاوت درباره ی درست یا اشتباه بودنش باشه با خودتون

منتظر نظرات شما هستم!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان طه
27 دی 91 17:36
سلامممممممممممم عزیزم خوبی؟

شرمنده یه مدت نبودم

الان هستم راستی لینکت کردم

راستی عکس پسرت رو ندیدماااااااااااا رمز لطفا

سلام ممنونم
خواهش میکنم این حرفا چیه فقط نگران شده بودم
ممنونم

فاطیما
27 دی 91 22:12
سلام عجیجم.خوبی تولد گذشته یا ایندت رو بهت تبریک میگم.راستی من نمیتونم عکس پسر گلت رو ببینم...رمز دارم ولی باز نمیشه

علیک سلام
ممنونم
دوباره امتحان کن

مرمر مامان محیا
28 دی 91 0:53
میشه واسه ما مامان های بهمنی هم بذاری...
مامان منم دی ماهیه...دقیقا همینا که گفتی هست..مخصوصاااااااااااااا سخت گیری

ایشالا اگه باز هم همسری شهرزاد بخره حتما
چه جالب که درمورد مامان شما هم درست در اومده!
راستی اگ هتونستی برام خصوصی بذار متولد چه سالی هستی منم برات میذارم




مرمر مامان محیا
28 دی 91 12:07
خصوصی چرا خواهر؟؟؟ما در این مکان اعلام میکنیم 20 بهمن 66 بدنیا اومدیم. قرار بود 22 بهمن بدنیا بیایم که نشد
گفتم شاید مثل خیلی از خانمها خوشت نیاد از گفتن سنت اونم جلو این همه خواننده

پس حالا نوبت منه که اعلام کنم تا حالا از همه ی شما دوستانی که میشناسمتون و معمولا اینجا نظر میذارین بزرگترم....
16 دی 63، البته قرار بود دو سال پیش برا اولین بار مامان شم، قسمت بود تو پیری مامان شم

فاطیما
28 دی 91 20:43
,وای چه ناز شده این پسرگل.خدا حفظش کنه عزیزم
مامان امیــــــــرعلی(پســـــرک شیطـــون)
29 دی 91 15:47
سلام عزیز دلم ممنون بابت متن مادران متولد دی
عزیز دلم تولد مبارک ...
راســــتی اصلا تولدت چندم بود ؟؟؟


علیک سلام عزیزم
قابل شما رو نداشت
ممنونم،16 دی

مهدیه
29 دی 91 20:04
عزیزم پستت جالب بود ولی یکم کلی گویی داشت. یه جاهایی اش درست بود و یه جاهایی نادرست( البته در مورد من)
از قسمت شما یاد می دهید بچه ها یاد می گیرندش خیلی خوشم اومد!
خوشحال شدم که برام پست ویژه گذاشتی!
بوس

سلام عزیزم قابل شما رو نداشت
باز هم میگم تولد مبارک

مامان آناهیدمهربون
1 اسفند 91 15:27
ممنون از اظهار لطفت به نانایی من.
منم 10/10/64 هستم مامی جون ودارم کم کم پیر میشم.راستی منم قبلا یه توراهی داشتم اما نموندش!

خواهش میکنم عزیزم
چه جالب ! شما هم دی ماهی هستی؟!
آااااخی!