علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 19 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

تو دنیا کیو از همه بیشتر دوست داری؟ (قسمت اول)

1391/11/11 8:30
نویسنده : mahtab
2,183 بازدید
اشتراک گذاری

یه جایی به گوشم رسید که یه تازه مادری به کوچولوش  میگفت:

" من عاشقتم، اگه بفهمم بعدها، بیشتر از من فرد دیگه ای رو دوست داری، از غصه دق میکنم"

این جمله براتون آشنا بود یا نه؟

 بارها و بارها جملاتی با این مضمون به ذهن من هم رسیده اما باهمون سرعت  که اومدن، از ذهنم محوشون کردم، میدونین چرا؟ به این دلیل که نتونستم باور کنم به همون اندازه که من تا آخر عمر عاشق این جوجو  میمونم اون هم میمونه و یا میتونه که بمونه...

بقیه در ادامه ی مطلب

شما رو نمیدونم اما من از همسرم اون هم اوایل زندگی پرسیده ام که کیو تو دنیا از همه بیشتر دوست داری؟  بعد از کلی اصرار و فلسفه بافی و سفسطه کردن من، گفت منو بیشتر ازهمه دوست داره ....

و الان نمیدونم باید بگم کاش راستشو نگفته باشه یا نه؟!

  اگه راست گفته باشه؟!    تا قبل از مادر شدنم خوشحال بودم اما الان چی...؟!

و اگه راست نگفته باشه؟!     الان خوشحال ترم...

شاید بعضیاتون منو بی انصاف خطاب کنید اما بچگی و عاشقی اوایل آشنایی، انصاف و وجدان در حق مادر نمیشناسه که !

حالا که مادر شدم دارم میفهمم با اون سوالم داشتم چه خیانتی میکردم در حق مهر و محبت یه مادر!

نباید میپرسیدم اما حالا میخوام از شما بپرسم آیا واقعا یه مادر برای فرزند تا آخر عمرش همونیه که از همه بیشتر دوستش داره؟

البته میدونم نتیجه برا دختر و پسر کلی تفاوت داره، برا خودم که سخت بود به همسرم بگم از مامانم بیشتر دوستش دارم، فکر کنم آخرش هم نگفتمچشمک

منتظر نظراتتون هستم تشویق

اگه نپرسیدین الان هم نپرسین بهتره، خودتون قضاوت کنید و نظر بذارید چون میخوام اگه خدا بخواد نتیجه رو بعدا همینجا اعلام کنم.

 

پی نوشت 1: اگه احتمالا مشکل قلبی دارین دیگه اینجا نیایین و نخونین نتیجشو که ممکنه تحملش سخت باشه....چشمک

 پی نوشت 2: دوستان خوبم دقت کنین که منظور من از "کیو بیشتر دوست داری" دقیقا اینه که اگه قرار باشه خدا از بین عزیزهات فقط یکیشونو برات زنده بگذاره (البته خدای نکرده) و ازت نظر بخواد کدومو انتخاب میکنی که باهات زنده بمونه؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

رزماری
1 بهمن 91 10:18
منم این سوال رو بارها از همسرم پرسیدم ولی جوابش همیشه این بوده : تورو بعنوان همسرم دوست دارم و مادرم رو درجایگاه مادر میپرستم.خواهرم رو چون خواهرمنه دوستش دارم . وبابام هم که چون پدرمه دوستش دارم .هیچ وقت نگفت کیو از کی بیشتر دوست داره.از نظر همسر من این سوال از بنیان بی اساس هست .چون مقایشه برای چیزهایی صورت میگیره مه توی یه جایگاه باشن .و او به من یاد داد جچایگاه من و مادر یکی نیست تا بخواد یکی از ما دوتا رو بیشتر دوست داشته باشه


ممنونم از حضور گرمتون

مهدیه
1 بهمن 91 10:20
سلام
من هیچ وقت این سوال رو از همسری نپرسیدم چون خیلی به مامانش وابسته بود و اگه جوابی می داد که باب میلم میشد میدونستم که احتمالا داره دلم رو شاد می کنه!
ولی با همه ی اینا به همسرم و همه ی مردم حق میدم که مادرشون رو بیشتر دوست داشته باشن! ولی نسبت به همسرشون احساس مسئولیت بیشتری داشته باشن!
البته همسری میگه شما و مادرم رو به یک اندازه دوست داره اما دو جور مختلف. شما رو چون همسرمی و مادرم رو چون مادرمه!
بوس

ممنونم از حضور گرمتون

مرضيه (مهدي جان مامان)
1 بهمن 91 10:41
سلام خانومي
من هر وقت از همسرم اين سوال را پرسيدم در جوابم گفت جنس دوست داشتن مادر، خواهر و همسر متفاوته و چون از يك جنس نيست نميشه با هم مقايسه كردشون و من هميشه با اين جواب دلم راضي ميشه.
دوست دارم محمد مهدي هم وقتي بزرگ شد همين طوري فكر كنه

ممنونم از حضور گرمتون



مرمر مامان محیا
1 بهمن 91 11:11
دقیقا جواب همسری من مثه کامنت مرضیه جون هست...همسری هم معتقده هر کس جایگاه خودش رو داره و نوع دوست داشتن هاست که فرق میکنه . در ضمن ما یه عشق داریم و یک دوست داشتن.حتی یه وقتایی هست که بچه هامون رو دوست داریم و یه وقتایی عاشقشون هستیم...
به هر حال من همینجا اعلام میکنم پدر و مادر یه جور دوست داشتن رو به خودشون اختصاص میدن همسر و فرزند هم همینطور.ولی اونی که قراره واسه آدم بمونه همسرشه

ممنونم از حضورتون. نظر نمیدم. نتیجه گیریشو میذارم برای یه پست جدا







رزماری
1 بهمن 91 11:45
من شما لینک کردم

و من هم

رزماری
1 بهمن 91 12:01
عزیزم اسم کاملت رو میشه بگی . من مامان علیرضا نوشتم

عزیزم اسم کامل وبو میگم!
اسم خودم که ناکاملشم زیادیه
کودک زیبای من




مينا
1 بهمن 91 14:07
من مادر نيستم، اما فكر نمي كنم اينطور باشه..يعني قاعدتا نبايد اينطور باشه : مادر نبايد هميشه نفر اول زنگي آدم باشه..در اينصورت پس نقش زن و شوهر كجاست؟ زن و شوهر بايد براي هم اولين باشند..
گاهي وقتها ترديد مي كنم آيا شوهرم، من رو بيشتر از مادرش دوست داره يا نه؟؟



ممنونم از حضور گرمتون

آسمونی ها
1 بهمن 91 17:24
من اصلا دوست ندارم به این سوال فکر کنم.
استرس بهم وارد میکنه

گفتم که اگه طاقت ندارین نخونین اینجا رو
علامه كوچولو
2 بهمن 91 10:32
سلام به نظر منم مقايسه جالبي نيست
چون طبق نظر خودتون جواب هرچي باشه يا براي الانمون ناخوشاينده يا برا اينده
ولي من هيچ وقت ازشون نپرسيدم همين قدر كه برام ارزش قائله به هم احترام ميذاريم و روزهايي كه با هم نيستين بهمون سخت ميگذره برام كلي ارزش داره حالا ميخاد بيشتر از مادرشون باشه يا كمتر

ممنونم از حضورتون

مامان جون نی نی
2 بهمن 91 11:09
من هیچ وقت نپرسیدم از همسرم ولی اینو می دونم که احترام خاصی برای پدر و مادرش قائله و اینو می دونم که من رو هم خیلی دوست داره و از حالا داره به دخترم میگه و می خواد یادش بده که مادرت رو باید از همه دنیا بیشتر دوست داشته باشی چون از وجود اونه که به وجود اومدی.
البته من دختر دارم و با اونهایی که پسر دارن خیلی فرق می کنه من می دونم بعدا دخترم برام یه پسر میاره (همسر دخترم رو میگم) ولی اونهایی که پسر دارن نمی دونم می تونن به این باور برسن که عروس رو مثل دخترشون دوست دارن یا نه

باشه داشتیم؟ دلمو آب انداختی و سوزوندی

مامان امیــــــــرعلی(پســـــرک شیطـــون)
2 بهمن 91 12:25
عزیزم طبیعت روزگار همینه تغییر دادنی هم نیست ... ناخودآگـــاه اینطوری میشه ...
مـــــــــــادر ؛ ی واژه پُـــــــر معناست...


ممنونم از حضور گرمتون

مامان آوا
2 بهمن 91 12:38
منم هميشه اين سوال و از همسري مي پرسم اونم جواب ميده كه اول منو بعد آوا رو.
اما منم با نطر بچه ها موافقم من عاشق همسر و دخترمم اما اين دوست داشتنا متفاوتن جنسشون فرق ميكنه .من ا خدا ميخوام كه هميشه سايه همسرم رو سر من و دخترم باشه چون بدون همسرم ادامه زندگيم برام ناممكنه.





ممنونم از حضور گرمتون
رها
2 بهمن 91 12:44
جوابش سخته عزیزم و صادقانه بگم خود من این سئوال رو از کسی نمیپرسم چون میدونم هر کسی در زندگی ما یک جایگاهی داره.
البته من امیدوارم تو هم کمی تعدیل بشی و این توقع رو از پسرت نداشته باشی که تا آخر عاشقت بمونه چون قطعا حسی که نسبت به همسرش خواهد داشت متفاوت است با حسش نسبت به تو و حتی نسبت به پدرش.
دلم میخواد رک و راست بهت بگم و از این حالت بیرونت بیارم حتی اگه ناراحت بشی ، چون حس مادرانه ات رو میفهمم و دوستمی.
این خودخواهیه به نظرم اگه بخواهی فرزندت هم تو رو اونطور و اون میزان که تو اون رو دوست داری دوستت داشته باشه. حسی که یک مادر نسبت به بچه اش داره با تمام حس های دنیا متفاوته.
به نظرم هیچوقت این سوال رو از پسرت نپرس و بذار آزاد و راحت هر کسی رو که دلش میخواد تو این دنیا به هر نحو که میخواد دوست داشته باشه. اصلا مگه ما یک وسیله برای به ثمر رسوندن و تکاملشون نیستیم؟
من به شخصه یه همچین توقعی از دختر خودم ندارم. میتونی به همسر آینده اش از الان به چشم یه عضو خونواده نگاه کنی و بهش عشق بدی.
کامنتم طولانی شد ببخش عزیزم تازه باز هم حرف داشتم دخترم بغلم نشسته نمیتونم بیشتر...

ممنونم از حضورت
عزیزم از لحن مطلبم مشخص نبود که خودم میدونم این انتظار اشتباهه؟
اتفاقا حرف منم همینه که من تاآخر عمر به اندازه ی الان بلکه بیشتر دوستش خواهم داشت اما نمیتونم اونو مجبور کنم منو از همه بیشتر دوست داشته باشه و نباید هم اینطور باسه چون اگر همسرشو بیشتر دوست نداشته باشه روند تشکیل خانواده با مشکل روبرو میشه و این قانون زندگیه که هم برای من و همسرم جاری بود و هم برای
پسرم و همسرش

هدفم از نوشتن این پست، صرفا درد دل کردن و به چالش کشیدن این موضوع بین تازه مادران بود عزیزم
اما ممنونم بابت نصایح دوستانه و صمیمانه ات




مامانی محمد طاها
2 بهمن 91 13:25
من که تا حالا این سوال رو نپرسیدم ولی خیلی در موردش فکر کردم مطمئن هستم که هر کی رو تو جایگاه خودش دوست داره من هم همین طور

ممنونم از حضورتون

آرمو
2 بهمن 91 17:51
من هیچوقت این سوال رو نپرسیدم. به نظرم نمیشه یک جورایی مقایسه کرد. خیلی سخته آدم بخواد فکر کنه که کی رو خدا براش نگه داره. الان که خودم مادرم فکر می کنم بعضی وقتا آدم باید حواسش باشه که اگه همسر کاری برای مادرش میکنه یا خودم کاری برای مادرم میکنم حقشونه و باید راضی باشم که حواسش به مادرش هست. امیدوارم باشم که پسرکم هم روزی من رو توی جایگاه خودم دوست داشته باشه.

ممنون از حضور گرمتون

مامان سها
2 بهمن 91 18:43
ترجیح میدم خودم پیش مرگ هر دوشون بشم
/ اصلا نمی تونم بین مادر و همسر یکی رو انتخاب کنم
سوال سخت که نه سوال بدیه
به ق.ل خودتون نپرسیم بهتره

ممنون از حضورتون

فاطیما
2 بهمن 91 21:24
منم این سوال رو از همسرم پرسیدم و جوابش هم همیشه این بوده که هر کسی جایگاه خودشو داره و نمیشه تعیین کرد که کیو از کی بشتر دوست داری .تورو بعنوان همسرم دوست دارم و مادرم و خونوادم رو هم در جای خودشون میپرستم.

ممنونم از حضور گرمتون

مامی امیرحسین
2 بهمن 91 22:38
نظر منم نظر مامان علامه و مرمره!
همسری رو چون همسرمه و مادرمو چون مادرمه دوست دارم و خیلی نامردیه که بخوام بینشون یکی رو انتخاب کنم! اگر قرار بر انتخاب برا موندن باشه ترجیح میدم خودم نباشم
اما شکی نیست که زحمات مادر هیچ گاه قابل درک و جبران برا فرزند نیست حالا هرچقدر هم که فرزند به مادرش علاقمند باشه...

ممنون از حضور گرمتون

مامانی رادین دردونه
2 بهمن 91 23:09
سلام
به نظر من نوع دوست داشتن هر کسی فرق میکنه همسرم منو یه جور دوست داره مادرشو یه جور دیگه

ممنون از حضورتون

سپیده از وبلاگ "کودک من"
2 بهمن 91 23:27
سلام. من هیچ وقت این سوال رو ازش نکردم چون با رفتارش و کارهاش علاقه خودشو بهم نشون داده.

ممنون از حضورتون

(نازنین) مامان آقا طاها
4 بهمن 91 2:01
عزیزم تو همیشه یه سورپرایزی واقعا که ازت خوشم میاد
خوب من هیچ کدوم از نظرات خوانندگان گرامو نخوندم من فقط جوابم اینه و میخوام باور کنی بدون هییییچ و هییییچ دروغ یا خالی بندی یا هر چیز دیگه میگم (همسر گرام)

ممنونم
خجالتم نده عزیزم
ممنونم از حضور گرمت
باز هم که عکسو ندیدی؟ پست "پسر 5ماهه ی من"


زهرا
4 بهمن 91 11:02
سلام.گل پسرت خوبه؟چند روزی نیومدم نت،حالم خوب نبود.پسرم خاله نداره می خوای خاله اینترنتی هم نداشته باشه؟

علیک سلام عزیزم
خوب دلمو شور انداختیا!
بلا دوره!
من مخلص گل پسر شما هم هستم عزیزم