علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 26 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 10 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

سال های سرنوشت ساز

1392/9/27 13:00
نویسنده : mahtab
335 بازدید
اشتراک گذاری

 

سه سال ِ نخست تولد یا به قول بعضیها پنج سال نخست زندگی هر آدمی در شکل گیری شخصیت و خلق و خوهای او نقش بسیار مهمی ایفا میکند.

و حالا منم و کوله باری از نگرانی،

نگرانی در قبال انجام وظیفه ای بس دشوار،

نمی دانم با رفتارم، کلامم و احساساتم در تعامل با این موجود ِ هنوز به طور کامل شکل نگرفته درحال تربیتِ چگونه انسانی هستم؟

به قول ریتای عزیز که جمله ای از نوشته اش  واقعا بر دلم نشست، آقای مهربانیها که این روزها در و دیوار شهرمان سیاه پوش مصیبتتان است، شما را قسم می دهم به طفل صغیر شش ماهه تان، و می گویم:

ما ادب کردن و تربیت کردن بلد نیستیم،

ما درست تربیت کردن را بلد نیستیم،

به خودتان می سپاریمش،

همواره دستش را (و البته در کنارش دستان ما را) در دستان پر مهرتان بفشارید و هیچگاه رها نسازید.

آااامـــــــــین

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

علامه كوچولو
27 آذر 92 11:04
سلام از اول توكل و توسلمون به خودشون بوده براي تربيت فرزنداني صالح كه باعث افتخارشون باشن جهان با غمزه نگاه مهربان انان است كه در تكاپوست بنابراين از ما حركت و تلاش از انان رحمت و توجه
mahtab
پاسخ
علیک سلام و به رحمت و توجهشان بی نهایت امیدواریم
مهدیه ( مادر دختری)
27 آذر 92 11:05
آمییییییییییییییییییییییین
mahtab
پاسخ
آمـــــــــــــــــــــــــــــــــین
مرضيه (مامان محمدمهدي)
27 آذر 92 13:52
سلام هميشه و حتي قبل از مادر بودنم، نگران تربيت فرزندم بودم خيلي كار سخت و حساسيه خدا خودش توان بده و نگاه ويژه و خاصش رو از ما دريغ نكنه
mahtab
پاسخ
علیک سلام عزیزم ان شاء الله خدا هر آنچه که برای تربیت درستشون لازم داریم رو به قول شما ازمون دریغ نکنه
رها
27 آذر 92 15:06
نگران نباش عزیزم میتونی و پسر خوبی تربیت خواهی کرد ممنون از محبتت به من و پیغام پر مهرت
mahtab
پاسخ
امیدوارم خواهش میکنم ممنون از شما بابت لطفتون
زهرامامان محمدپارسا
27 آذر 92 15:16
منو یاد فیلم دیشب انداختی که مادری می گفت بچه ها همه مودب هستن ولی همه مهربان نیستن...این جملات نگرانم می کنه.
mahtab
پاسخ
کدوم فیلم؟ جمله جالبی بوده اما متوجه ارتباطش با این پست نشدم
مژگان امینی
27 آذر 92 21:49
سلام ان شا ا.. نگران نباش
mahtab
پاسخ
علیک سلام ممنونم راستی رمز رو دریافت کردین؟ انگار کامنتام ثبت نشده و الان هم نمیشه نمیدونم چرا؟
مرمر مامان محیا
28 آذر 92 15:57
چرا کامنت من اینجا نیست?
mahtab
پاسخ
عزیزم هست، الان تاییدش کردم