علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 22 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

از ماست که بر ماست (1)

1392/9/18 18:52
نویسنده : mahtab
563 بازدید
اشتراک گذاری

حتما تجربه کردین...

یا اطرافتون دیدین...

 

که برای تشویق بچه ی کم اشتهایی مثل پسر ِ ما بهش میگن :

"ببین اون نی نیه داره غذا میخوره."

 

البته تا این جاش خوبه...

 

وقتی این عبارت جواب نداد در ادامه میگیم:

"زود باش بخور، بخور تا نی نی غذاتو نخورده، میخوره ها، غذاتو میخوره ها"

 

و اینجاست که شاید جواب میگیرن،

اما در واقع با این عبارت بچه رو تشویق، که نه، تحریک میکنیم که غذاشو بخوره قبل از اینکه توسط فرد دیگری خورده بشه،

شاید خیلیهامون حواسمون نیست که با این کار شاید بتونیم  کودکمون رو به  غذا خوردن تحریک کنیم اما به همون اندازه اون رو با حس رقابت و حسادت نا به جایی که هنوز نباید درگیرش بشه آشنا کرده ایم، اون وقت چند سال بعد میگیم نمیدونم چرا بچم اسباب بازیهاشو به دوستانش نمیده یا خوراکیهاشو باهاشون تقسیم نمیکنه؟!

 

پی نوشت:  باید بگم این پست صرفنظر از این حقیقت نوشته شده که حس حسادت و رقابت به طور ذاتی در همه ی بچه ها وجود داره، در سن خاصی ایجاد میشه و  با درایت و مدیریت صحیح والدین بعد از مدت کوتاهی خود به خود برطرف میشه.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان آرتین
18 آذر 92 15:57
دقیقا درسته.مخصوصا برای بد غذایی مثل بچه های ما. چند سال دیگه هم که بزرگتر بشن توقع دارند هرچیزی دوستشون داره داشته باشند.چون ما خودمون بهشون یاد دادیم که به داشته ها و کارهای هم سالانش دقت کنه و حساس میشه. با وجود همه اینها گاهی وقتا بازهم بهش میگم
mahtab
پاسخ
تازه یک معضل دیگه هم با رفتارها و کلاممون براشون ایجاد میکنیم، عادت به خوردن ما به خاطر بدغذایی و نخوردنهای خودشون مدام داریم قربون صدقشون میری که غذا بخورن، چند وقت دیگست که بدجوری به خوردن عادت میکنن و و فکر میکنن اگر غذا بخورن ما خوشحال میشیم و این روند تا بزرگی ادامه پیدا میکنه حالا بیا و درستش کن دیگه اون وقته که باید نخورن در بزرگسالی دیگه این براشون ملکه شده که خوردن خوبه و خوردنشون بقیه رو خوشنود میکنه، غافل از اینکه ...
میم مثه محیا
18 آذر 92 17:33
خیلی جالب بود خیلی این جملاتو شنیده بودم اما هیچوقت از این جنبه بهشون فکر نکرده بودم ممنون ک ب وبلاگ محیام اومدی هرچی نگاه کردم عکسی از علیرضاخان ندیدم با تیادل لینک موافقی؟
mahtab
پاسخ
خواهش میکنم خانومی بله حتما
مرمر مامان محیا
18 آذر 92 20:05
به موضوع خوبی اشاره کردی.دقیقا همینی که میگی هست.روزای اول ک به محیای غذای میدادم یکی از اآشناهامون همینو بهم گفت و من سعی کردم مواظب باشم اینجوری حسادت محیا رو تحریک نکنم...کاش مامانا بدونن که رفتار ها و منش ها از همون روزای اول شکل میگیره.چون به وفور دیدم بچه ها این طوری که از رو حسادت فقط یه چیزی برا خودشون میخوان. محیا خدا رو شکر که هنوز رفتار حسودانه ای از خودش نشون نداده و سعی میکنه که تو همه چیز اشتراکو نگه داره. علیرضای گل م رو ببوس.این مدت ک نبودم میخوندمت ولی حس کامنتیدنم نبود!رمز پست ها عوض شده؟؟؟
mahtab
پاسخ
رسیدن به خیر پس این پست باعث شد سکوتون شکسته شه؟ ایشالا حسادت همیشه دور باشه از بچه ها
مژگان امینی
18 آذر 92 21:44
سلام مهمترین چیز خیلی مهم تر از حرفهایی که می زنیم رفتار ماست.
mahtab
پاسخ
علیک سلام بله رفتارمون خیلی مهمتر از گفتارمونه
لحظه های من و تو
18 آذر 92 23:44
شرمنده رمز فقط برای همسرمه .چند روز تنهاش گذاشتم
mahtab
پاسخ
دشمنت شرمنده عزیزم خودم حدس زده بودم اما خواستم یه وقت چیزی رو از دست نداده باشم، این شد که پرسیدم ازت
لحظه های من و تو
18 آذر 92 23:53
خیلی برام جالب بود تا حالا از این زاویه ندیده بودم
mahtab
پاسخ
مهدیه ( مادر دختری)
19 آذر 92 8:45
به مطلب خوبی اشاره کردی! یادمان باشد از امروز خطایی نکنیم!!!!!!!!
mahtab
پاسخ
یادم باشد... چه شعر زیباییه این شعر
افسانه
19 آذر 92 8:54
درست مي گي... اتفاقا تو كلاس هاي تربيت كودك به ما هم اين حرفها رو گفتن... و من هم هرگز اين كار رو نمي كنم اما واقعا براي مادري كه به خاطر خوروندن يك قاشق غذا به بچه به هر دري مي زنه و هزار هر راهي رو امتحان كنه پذيرفتن اين پست شايد سخت باشه... بدغذايي براي بچه ها يه اپيدميه كه به نظرم براي مادر سخت ترين ماجراست... اميدوارم يه اپيليكيشيني يا برنامه اي چيزي بياد بچه ها رو همه رو خوش غذا و خوش خواب كنه
mahtab
پاسخ
کلاسهای تربیت کودک؟ چه خوب! کجا میشه پیدا کرد؟ بله بدغذایی بچه ها برای مادر خیلی عذاب آوره من هم باهاش دست و پنجه نرم میکنم اگر اون اپلیکیشن بیاد من کلی ازش استقبال خواهم کرد
مرضيه (مامان محمدمهدي)
19 آذر 92 10:37
درسته خودمون تحريكشون مي كنيم ولي من گاهي كه نمي خوره از اين جملات تحريك كننده استفاده مي كنم، آخه پسرك من خيلي بد غذاست
mahtab
پاسخ
می فهممت عزیزم گاهی ادم رو واقعا مستاصل میکنن
افسانه
19 آذر 92 10:41
آره كلاس هاي تربيت كودك دوره هاي ايلرنينگ تربيت كودك كه من تو ماه هاي آخر بارداري توشون شركت مي كردم... الان كه اصلا وقت نمي شه چند تا از مبحث هاشو تو وبلاگ گذاشتم اصلا بذار لينكشو بدم بري چند تا از مطلبهاشو بخوني البته اگه دوست داشتي ... http://ninidari.blogfa.com/post-47.aspx يكيش هم اين بود http://ninidari.blogfa.com/post-49.aspx نمي دونم چرا باقيشو ديگه حوصله ام نگرفت بنويسم
mahtab
پاسخ
عزیزم ممنون از راهنماییت
سمیرا
19 آذر 92 13:16
دقیقا. کاملا با نظرت موافقم گلم...
mahtab
پاسخ
لیلی
19 آذر 92 23:20
خدایااااااااا چقدر تربیت بچه سختههههههههه. من یچه دار شم فقط باید بشینم از اینچیزا بخونمآدم باید مواظب همه حرفا و رفتاراش باشه
mahtab
پاسخ
نه عزیزم نترس اینها رو به حساب سختیش نذار البته فعلا تا مامان نشدی این جور مطالب میتونه فقط معنای سختی رو بهت القا کنه اما بعدا درست میشه... خوبی ِ بچه اینه که میشه همزمان با اونها ادم خودشم بزرگ شه، بچه داری خودش آدم رو بزرگ میکنه، لازم نیست حتما قبلش همه چیزو بلد باشی
مژگان امینی
20 آذر 92 8:24
امیدوارم بتونم دوست خوبی برایت باشم. برای اونایی که بچه شان کم غذاست : غذا را به مقدار کم توی یک ظرف سبک و زیبا بکشید .یک روفرشی پهن کنید و بچه را راحت روی آن بنشانید. غذاهایی که بچه بتواند در دستش بگیرد مثل کوکو یا کلوچه ی خانگی و... درست کنید .تا خودش به راحتی دستش بگیرد و بخورد خودتان هم همان جا مشغول خوردن غذای خود بشوید .اصلاً هم اجازه ندهید که بچه منتظر پاداش برای خوردن باشد یا تهدید نکنید .بعد از گذشت زمان مشخصی هم همه چیز را جمع کنید.من یک پتوی نازک برای این کار داشتم.که می توانستم به راحتی در ماشین لباسشویی بشوییم.
mahtab
پاسخ
ان شاء الله که همینطوره ممنون که به فکرمون هستین اتفاقا من هم با تشویق و تهدید برای غذا خوردن بچه ها اصلا موافق نیستم بله پیشنهاد خوبیه، خودم هم امتحان کرده ام اما گاهی انقدر بریز و بپاشش زیاده این پسر با به این روش که کلا ادم پشیمون میشه
رزماری
24 آذر 92 8:39
راست میگی مهتاب جون .چقدر رفتارها و صحبتهامون در قبال بجه ها سخته .ناخودآگاه ممکنه حرفمون تاثیر معکوس بگذاره . عزیزم کم پیدا شدی .تازه نمی دونم چرا این دو تا پست رو که آپ کرده بودی توی ریدر من دیده نمی شد .من فکر کردم چند روزه آپ نشدی .نگران شدم اومدم ازت حالی بپرسم دیدم ای بابا خواهر گلمون هم آپ کرده . قربونت
mahtab
پاسخ
کم سعادتم عزیزم میام پیشت عزیزم، یه کم گرفتار بودم بله رفتار و کلام ما بیشتر از اینکه به طور خودآگاه اثربخش باشه به طور ناخود آگاه روی بچه ها و گاهی هم دیگر آدمها اثر داره و ما غافلیم
مامان آیلا
25 آذر 92 11:42
بازم سلام مرسی از مطلب جالبت از افسانه و مژگان جونم ممنون من هم مستفیض شدم
mahtab
پاسخ
علیک سلام خانومی خواهش میکنم بله دستشون درد نکنه