علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 19 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

ارمغان ِ بهار

1393/2/21 17:18
نویسنده : mahtab
289 بازدید
اشتراک گذاری

همونطور که قبلا هم گفتم یکشنبه شب ( 7 اردیبهشت) خونواده ی خواهر کوچیکه ی همسرم که تازه از فرنگ برگشتن منزلمون دعوت بودن به صرف ِ شام،

شب ِ قبلش هم همگی منزل اون یکی خواهر ِ همسرم دعوت بودیم،

اونجا  بود که فهمیدیم بهار خانم کمی سرماخورده، البته علایمش فقط محدود بود به آبریزش بینی و مشکل خاصی نداشت، من براش شربت سرماخوردگی بردم و با اغوای من شروع کردند به خوددرمانی،

از اونجا که تشویق پسری به ماچ کردن بهار خانومی یکی از سرگرمیهای این روزهای همه ی فامیل بوده و هست اون شب هم طبق معمول شاهد ابراز احساسات این دو موجود دوست داشتنی بودیم...

فرداش دیدیم بینی پسرک ما هم "بهار" ی شد،

همسرم بهم گوشزد کرده بود مراقب باشم اما من با خودم گفتم هر چی حساس باشم بدتره،من واقعا  نمی دونم باید حساس بود یا نه؟!

خلاصه دو سه روزی به همین منوال گذشت و امیدوار بودم که با شربت سرماخوردگی کنترل بشه و نیازی به دکتر بردنش پیدا نشه اما ....

چهارشنبه صبح تو خواب به سختی نفس می کشید (البته بگم تقریبا یکی دو ماهی میشد که در حالت طبیعی و سلامت هم با دهان باز نفس میکشيدو مدتی بود میخواستم ببرمش دکتر، حدسم این بود که احتمالا لوزه داشته باشه...)،

خلاصه بردمش و متاسفانه دوباره آنتی بیوتیک تجويزشد،

دکتر گفت لوزه هاش بزرگه و وقتی بهتر شد اگر یکی از سه علامت ِ با دهان باز خوابیدن، خر و پف کردن و تو دماغی حرف زدن رو باز هم داشت ببرمش تا ببینیم باید چه کرد...

کلی غصه دار شدم از اون روز

البته بگم خودمم تو سه سالگی لوزه هامو عمل کردم،

و تازگی فهمیدم برادر ِ همسرم هم تو بچگی مشکل بزرگی لوزه  داشته  (بنا بر گفته ی مادر ِ همسرم) و نمی دونین از اون روز که اینو شنیدم چقدر خوشحالم، آخه ممکن بود فکر کنن به من رفته، آخه درسته که همه ی خوبیهاش به باباش بره و بدیهاش به من؟!چشمک

داروهایی که تو این دوره مصرف کردیم براش آموکسی کلاو بود به علاوه ی سیتریزین

که 7 روز کامل بهش دادم خورد البته فقط خدا می دونه  هربار با چه مصیبتی بهش می خوروندیمخسته

 

پی نوشت: من نمی دونم چرا معمولا خارج از ایران سرماخوردگیها بعد از چند روز بدون اينکه دکتر داروی خاصی بده خودش خوب ميشه اما اینجا هرکاری کنی آخرش باید آنتی بیوتیک بخوری تا خوب شی (حتی اگر دکترت اهل زود انتی بیوتیک دادن نباشه) ؟!  و چه جورياست که اين جريان حتی درمورد اونهایی که براي مدتی خارج از وطن زندگی کردن هم صادقه؟! شاهدش همین بهار خانوم خودمونه...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان کیمیا
21 اردیبهشت 93 0:34
انشالله گل پسر ما زود خوب بشه.در مورد اون قضیه هم نمیدونم والله شاید تفاوت آب وهوا ویا تفاوت خوراک نمیدونم..........
mahtab
پاسخ
ممنون، بهتره خداروشکر منم معتقدم علتش هواي سالم، غذاي بهداشتي و طبيعي و آرامش زندگيهاشونه
مامان محمد مهدي (مرضيه)
21 اردیبهشت 93 9:08
سلام انشاالله كه بهتر شده باشه گل پسري واي محمد مهدي هم با دهان باز ميخوابه، يعني لوزه داره پس چرا تا حالا دكترش چيزي نگفته؟ والا ما چون فاميل خارجكي نداريم نميدونيم چرا اونا زود خوب ميشن
mahtab
پاسخ
سلام عزيزم بهتره خداروشکر پس محمد مهدي هم با دهان باز ميخوابه، شايد علتش لوزه نباشه اگر نه دکتر بهتون ميگفت، نگران نباش، اين فقط يک علامتشه عجب؟!
مهدیه
21 اردیبهشت 93 9:44
پست قبلی گم شده؟؟؟؟
mahtab
پاسخ
نه عزيزم، هست اما چون نظرات اين پست رو باز کردم گفتم اول اين رو بخونين حسابي بعد اون يکي
ریتا
21 اردیبهشت 93 11:35
امیدوارم زودتر خوب بشه! ولی نه خارج از کشورم بیچاره ها میرن دکتر بهشون آنتی بیوتیک نمیدن باید 2-3 ماه با این عفونت بمونن تا خود به خود خوب بشه! آشنای ما هر میاد کلی آنتی بیوتیک میگیره با خودش میبره!
mahtab
پاسخ
ممنون عزیزم، بهتر شده خدا رو شکر واقعا؟ پس اگر اینطور باشه جای امیدواریه...اما انگار این فامیل ما انتی بیوتیک نمیبره با خودش! به انتی بیوتیک پسرم که سوسپانسیون بود خیلی با تعجب نگریست و همین بیشتر دلمو سوزوند
الناز مامان آوا
21 اردیبهشت 93 14:18
امان از دست اين ويروسا نميدونم والله شايد ويروساي ايراني جنسشون بهتره و ديرتر از بين ميرن اما من شنيدم بچه هايي كه لوزه دارند بيشتر در معرض بيماري هستند و زودتر مريض ميشند خب خدا رو شكر چيز مهمي نيست و با يه عمل ساده حل ميشه.
mahtab
پاسخ
این نکته رو خوب اومدی از بین اجناس مختلف ایرانی، ویروسها و باکتریهاش بالاترین کیفیت و مقاومت رو دارن متاسفانه دقیقش رو از دکتر پرسیدم، گفت بچه هایی که لوزشون بزرگه لزوما بیشتر سرما نمیخورن بلکه هربار که سرمامیخورن بیماریشون جدی تر میشه به نسبت بقیه ی بچه ها
مهدیه (مادر دختری)
21 اردیبهشت 93 16:16
نظرات پست پایینت فعال نبود. گفتم این جا بنویسم.دختر منم لوزه داره . من اصلا نگران نیستم. بنظرت خطرناکه؟ آخه دکترش گفت سه ساله که شد بیارینش عمل کنیم خوب میشه. الانم با دهان باز می خوابه. خر و پف نمی کنه . تو دماغی هم نیست. ظاهرا دلیل سرماخوردگی های زود به زودش هم همین لوزه های متورمه! راستی. دکتر فاطمه سادات خیلی به ندرت از آنتی بیوتیک استفاده می کنه.معتقده اگه سرماخوردگی رو زود کنترل کنیم اصلا کار به استفاده از آنتی بیوتیک نمی رسه. مثل خارجی هاست
mahtab
پاسخ
خدا رو شکر زیاد حاد نیست شرایط فاطمه سادات پسرمنم فقط گاهی اوقات اذیت میشه و با دهان باز میخوابه یا خرو پف میکنه دکتری که پسری رو پیشش می برم مثلا اهل داروی زیاد دادن و بی موقع دارو دادن نیست اما از شانس بد فکر کنم هر بار شرایط پسرمون جوری بوده که محبور میشده دارم بده بهش خودمم موندم... چه خوب، دکترتون خارجکیه (این کامنت با اجازه ی شما دوست عزیزم از بخش نظرات پست دیگر در اینجا کپی شده است)
مامان آرتین
21 اردیبهشت 93 16:17
عزیزم چرا نظرات پست ارمغان بهار بسته است؟؟ پزشک آرتین یکی از بهترینها تو اصفهانه که الکی دارو نمیده و میگه گلوی بچه زیر سه سال اصلا عفونت نمیکنند و نیازی به آنتی بیوتیک نیست. حالا نمیدونم تا چه حد حرفش درسته ولی خداروشکر هیچ دارویی جز استامینوفن و سرماخوردگی و دیفن هیدرامین در مواقع ضروری نمیده
mahtab
پاسخ
بازش کردم حالا که مشتریهاش زیاد شدن واقعا؟ مگه میشه؟ پس چرا به پسرم انقدر انتی بیوتیک دادن تا حالا؟ خدایا...حالا من چیکار کنم؟ (این کامنت با اجازه ی شما دوست عزیزم از بخش نظرات پست دیگر در اینجا کپی شده است)
شهره
21 اردیبهشت 93 16:18
عزیزم خیلی ناراحت شدم بخاطر سرماخوردگی علیرضاجون. حالش خوب شده؟؟
mahtab
پاسخ
بله خدا رو شکر خوبه، ممنون از لطفت عزیزم کلا زیاد سرماخوردگیهاش حاد نیست و از شیطنتش نمیکاهه ناراحتیم فقط از مصرف آنتی بیوتیکه (این کامنت با اجازه ی شما دوست عزیزم از بخش نظرات پست دیگر در اینجا نیز کپی شده است)
مامان سمیه
21 اردیبهشت 93 18:55
الهی عزیزم.خدا رو شکر که خوب شدی عزیزم.خواهر زاه منم لوزه داره و باید عمل بشه امیدوارم مال علیرضا جون فقط یه سرمخوردگی ساده باشه.
mahtab
پاسخ
ممنون عزيزم
مامان امیـــرحسیــــن
22 اردیبهشت 93 12:55
سلام عزيزم خوبي؟؟؟ الهي بميرم مريض شده!! سوغاتي بهار خانومه؟؟چيز ديگه اي نداشتن بيارن!! اشكال نداره خوب ميشه!!ايشالا التهاب لوزه هاشم خوب ميشه!!............................................... .................................................... .......................................................
mahtab
پاسخ
سلام الهام جان ممنونم بله حالا دیگه خوب خوب شده همینو بگو؟! ممنونم ببخش که اون قسمت از کامنتتو پاک کردم، میام پیشت و جواب میدم