علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 17 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 1 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

هنوز خیلی زوده !

1393/2/1 15:44
نویسنده : mahtab
366 بازدید
اشتراک گذاری

نمی دونم  اون مهمان کوچولوی  معصوم 3 یا 4 ساله ی برنامه ی خاله شادونه  به مامان و باباش چی گفته و شنیده بود که اون روز درپاسخ ِ تعریف یک بچه ی خوب گفت:

"وقتی  یه چیزی گرونه نمیگم مامانم برام بخره! "

 

 

اما می دونم برا اون فرشته ی ناز با اون زبون تازه باز شده ی شیرینش هنوز  خیلی زوده که وارد بازی گرون و ارزون بودن اجناس بشه،

از اون روز فکرم درگیر این موضوعه که واقعا چطور میشه هم بچه ها رو اقتصادی و حسابگر بار آورد و هم با واژه های صقیل و خشک و بی روح ِ  آدم بزرگا به این زودی ها  حباب نازک و شفاف دورشون رو که دنیاشونو ناب و بی نظیر کرده به دست خودمون نترکوند؟!

 

 پی نوشت: به برکت وجود پسری و به لطف برادرم و خانومش و البته اصرار بچه هاشون در یکی از روزهای عید رفتیم قلعه ی سحر امیز پارک ارم، از همین ها که در عکس میبینین دیدیم و دختر کوچیکه ی برادرم مشمول بازی شد و ما هم با دیدنش کلی غش و ضعف کردیم و مدام در حال حسرت خوردن بودیم که چرا زیر 20 کیلو نیست وزنمون؟! اصلا این چه وضعیه که همه ی بازیها و هیجانات مخصوص بچه هاست؟! البته بگم این محدودیت وزن به خاطر کوچکی و کم عمقی استخرشون بود، و تو  این عکس  میبینین که بچه ها چند تایی باهم سوار شدن،جالب این که  این بازی در عین سادگیش کلی جذاب و هیجان انگیزه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مرضيه (مامان محمد مهدي)
1 اردیبهشت 93 9:28
سلام منم معتقدم حيفه كه شيريني دنياشون با اين چيزا كم بشه ولي چه ميشه كرد بچه ها هم بايد ياد بگيرن چون دارن تو اين اوضاع گروني و ... بزرگ ميشن واقعا پارك ارم از اين حبابها دارهچرا من تا حالا نديدم
mahtab
پاسخ
سلام سوال منم همينه که چطور بايد حد اعتدال رو حفظ کرد بله عزيزم قلعه ي سحر اميز ش داره
مامان محمدپارسا
1 اردیبهشت 93 10:23
جمله اون بچه توی برنامه خاله شادونه یادمه.توی خیابون هم بارها دیدم بچه چیزی می خواد و مادرش آهسته میگه پول ندارم ولی بچه داد میزنه نههههههه تو داری.حالا نمی دونم اینجوری دارن تربیت میکنن بچه متوقع نشه یا ندارن؟!در هر صورت این شیوه رو نمی پسندم.
mahtab
پاسخ
بله منم دوست ندارم براي از سرباز کردنشون بهشون بگيم پول ندارم، گرونه يا ...بهتر اينه که بگيم نميشه، نميخرم و يا نبايد....اينطوري هم قاطعانه حرف زده ايم و از روي ضعف نبوده و هم ياد ميگيرن حرفمونو گوش بدن
معصوم/مامان جان جان فاطمه
1 اردیبهشت 93 12:55
من هم خیلی به این موضوع فکر میکنم و گاهی موقع خرید به فاطمه میگم مامان الان میتونه این و بخره و یا نمیتونه .... فعلا که نظری نداشته
mahtab
پاسخ
بله منم موافقم، ميتونه يا نميتونه، بايد يا نبايد، لازم نيست و ... بدون ذکر ارزون و گرون بودن خيلي بهتره
ساناز
1 اردیبهشت 93 14:06
سلام.واقعا خیلی ادم غصه میخوره که نتونه ارزوهای مالی یه کودک رو براورده کنه.خدا هیچ پدر و مادری رو شرمنده نکنه مهتاب زیر 60بیام من راضی ام دیگه 20 کیلو رو بیخیال
mahtab
پاسخ
بله واقعا خدا هيچ پدر و مادر مخصوصا پدري رو شرمنده ي خونوادش نکنه ايشالا خوشابه حالت که زير 60 هستي، من که بالاشم
فهیمه
1 اردیبهشت 93 15:35
دقیقا همیشه مادر و پدرا دوست دارن که بهتریناروو واسه عزیزاشون فراهم کنن اما حیف که همیشه نمیونن منم دلم ضعف شد
mahtab
پاسخ
همینطوره عزیزم اما مطمئنا خودت هم میدونی که مهم نیست که بتونن حتما بهترینها رو براشون بخرن، مهمتر از اون درست و خوب تربیت کردن و به اندازه و به جا محبت کردن بهشونه، هم مادی و هم معنوی اما پدر و مادر ناخودآگاه بهترینها رو برای فرزندشون میخوان که خب این خودش میتونه مضر باشه گاهی...
علامه کوچولو
1 اردیبهشت 93 18:47
سلام اتفاقا من میگم چقدر درک اون بچه عمیق بوده!!!حتما لازم نیست که برای خرید های بچه این استدلال گرونی رو بیاریم الان بچه ها ناخود اگاه در جریان مشکلات و مسائل اقتصادی خانواده ناراحتی و دغدغه والدین قرار میگیرند شایدنگاه اون بچه اونقدر بزرگ و ژرف بوده که همچین جمله ای گفته!!! . چه قلعه ای!!!!ولی سحر امیز نیست که اگر بود شما هم جا میشدین
mahtab
پاسخ
سلام اگر واقعا این طور باشه که شما حدس زدین که نور علی نوره، ما هم از این بچه ها میخواهیم، اما به نظر من اون نوع نگاه از مجموعه دیالوگهایی که باهاش برخورد داشته ایجاد شده بود، اما به قول شما بچه ها خواه نا خواه تو خونه با مسائل مالی درگیر میشن و حداقل گوششون اشناست باهاشون، شاید هم به قول شما در اثر فهم بالاش بوده به هرحال امیدوارم پسر منم بدون اینکه من بهش تذکری بدم و یا ازش خواهش کنم خودش ملاحظمونو بکنه و بگه "چون فلان چیز گرونه نمیخوامش" اون موقع است که قربونش میرم بله، سحر آمیز بودنش فقط به اندازه ی تصور و انتظار بچه ها بود
مامان مهدیه
1 اردیبهشت 93 20:57
سلام عزیزم دوقلوهای من سارا و ثنا زنگیان در جشنواره نوروزی شرکت کردند ممنون میشم به وب ما بیاین و بهشون رای و امتیاز 5 رو بدین
mahtab
پاسخ
سلام خانومی بله چشم
ننه علي
2 اردیبهشت 93 1:04
سلام وقتي پدر ومادرا با بچه ها صادق باشن و باهاشون مسائل رو در ميون بزارن بچه ها به خوبي درك ميكنن
mahtab
پاسخ
سلام عزیزم صادق بودن رو کاملا قبول دارم اما "هر راست نشاید گفت " رو هم باید در نظر داشت، نه؟! البته منظورم تا وقتیه که سنشون به این حرفها و صداقت کاریها و درک کردنها قد بده، برای اون بچه خیلی زود بود، اگر شما هم صداش رو می شنیدین همین حرف رو می زدین، و اگر قیافش رو دیده بودم بیشتر ناراحتش میشدم و مطمئنم شماها هم همینطور
رزماری
2 اردیبهشت 93 10:29
یادمه منم سال 91 یه همچین اپستی گذاشته بودم تو وبم . داستان یه مادر و 2 تا بچه بود که تو بانک دیده بودمشون .منم موندم که آیا کار درستیه بچه ها رو با ارزون و گرونی مواجه کنیم یا اونا رو بگذاریم در دنیای خودشون خوش باشن
mahtab
پاسخ
منم موندم تو درستی و نادرستیش؟!
الهام مامان علیرضا
4 اردیبهشت 93 13:28
نمی دونم والا! فکر کنم گذشت زمان خودش اون ها رو متوجه میکنه
mahtab
پاسخ
بله، بچه ها باهوشتر از این حرفهان، شاید از لابلای حرفهای ما بزرگترها خودشون دستشون میاد چه خبره
بی نشان
4 اردیبهشت 93 21:26
به نظر من باید به بچه فهموند که همیشه هر چیزی که بخواد براش فراهم نیست. می شه از چیزهای دم دستی هم شروع کرد. مثلا برای خرید چیزی که دوست داره باید 5 تا ستاره بگیره. یعنی تلاش برای به دست اوردن چیزهایی که دوست داره رو باید از بچگی بهش یاد داد اما موافق نیستم که از همون اول موضوع وضعیت مالی رو براش مطرح کنیم. چون بچه ذهن تحلیل گری نداره و ممکنه غصه بخوره که چرا باباش پول نداره یا حس حسادت و عصبانیتش نسبت به بچه هایی که وضع مالی شون بهتره برانگیخته بشه
mahtab
پاسخ
بله منم مثل شما فکر میکنم ضررهای زود با مسائل مالی آشنا شدنشون بیشتر از فوایدشه حس رقابت زود هنگام منجر به حسادت در دوران بزرگسالی خواهد شد و اتفاقا نمونه اش رو در اطرافمون داریم و واقعا خسارات جبران ناپذیری داره
مامان بهار
30 اردیبهشت 93 16:28
خیلی ممنونم به سئوالم جواب دادید از بزرگواریتونه بازم متشکرم دلم رو آروم میکنید. باید اعتراف کنم پسرم هم اینطوری بود و به مسائل دقیق نگاه میکرد اونم تو وضع اون موقع ما.
mahtab
پاسخ
خواهش ميکنم عزيزم يعني تو نخ قيمتها بود؟!