علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 6 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 21 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

پل زدن به سبک بچه ها

1392/6/9 8:30
نویسنده : mahtab
690 بازدید
اشتراک گذاری

سه شنبه 29 مرداد خونه ی مامانم بودیم، بچه های داداشم هم اونجا بودن و پسرک هم مشغول شیطونی بود و  بازی، حین بازیش بود که دیدیم موقع بلند شدن از زمین همونطور که دستهاش رو زمین بودن، قبل از بالا آوردن دستهاش مثل همیشه و بعد بلند کردن تنش از رو زمین، در همون حالت که پاهاش با زاویه ی 45 درجه از هم باز بودند سرش رو گذاشت رو زمین و از لابلای پاهاش شروع کرد به دالی بازی کردن با ما.

البته قبلا هم این کار رو کرده بود اما اون موقع هنوز راه نیفتاده بود و نتونست بهش ادامه بده.

خلاصه وقتی این کار رو انجام داد با کلی ذوق و شوق به بقیه گفتم نگاه کنین "پل زده".

اون روز عصر برگشتم خونمون و یادم رفت به همسرم بگم که پسرمون یه کار جدید بلد شده، فردا عصر که همسرم اومد خونه با اینکه فکر نمی کردم پسری هنوز یادش باشه اون هنر نمایی رو امتحانش کردم و گفتم علیرضا پل بزن، اون هم در کمال ناباوری من این کار رو کرد، همسرم هم از تعجب داشت شاخ در می آورد و کلی ذوق کرد. 

حالا از اون روز همش دارم فکر میکنم که اگه من بچه بودم و قرار بود بهم پل زدن رو یاد بدن چطور میتونستم به این راحتی و بدون ذره ای آموزش خاص و زحمت این کارو یاد بگیرم، برام قابل هضم نیست اینکه چطور یه بچه ی اینقدری میتونه بین واژگان و معنای اونها انقدر خوب و سریع ارتباط ایجاد کنه و یا بهتر بگم ارتباط موجودشون رو بفهمه، حالا خوبه تو واحدهای دوره ی لیسانس و فوق لیسانسم دروس مربوط به رشد زبانی بچه ها رو (چه فارسی و چه انگلیسی) کم نگذروندم.

 

پی نوشت: کاش تمام مراحل برنامه ریزی، اجرا و اتمام احداث پل های شهری هم به همین سادگی بودچشمک

و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعوا الذکر و ما یقولون انه لمجنون

البته باید به بزرگی خودتون ببخشید که تو این عکس پشت وروجکمون به شماستچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

فهیمه
9 شهریور 92 11:05
ای جان
چقد واسه یه مادر و پدر میتونه شیرین باشه این حرکات لذت بخش
از طرف من علیرضاجونو یه بوس آبدار بکن
راستی یه عکس ازش بذار


ممنونم
به روی چشم
رها
9 شهریور 92 11:46
گل پشت و رو نداره
آره بابا چرا تعجب میکنی بچه ها همه چی رو متوجه میشن عزیزم
بنظر من مفهوم کلی حرفهای ما رو میفهمند و خیلی از چیزها رو متوجه میشن ...خیلی چیزها رو ...


ممنونم
بله درست میگین اما نمیدونم چرا حالا که خودم مادر شدم هربار از دیدن یادگرفته هاش اینقدر به وجد میام و تعجب میکنم، در مورد بچه های برادرم که بزرگ شدنشون رو کامل دیدم اصلا اینطور نبودم
رزماری
9 شهریور 92 11:48

خیلی پل مستحکمی هم زد علیرضا جان


مستحکم و پابرجا، تازه چند دقیقه ای هم نگه میداره این پل رو وآخرش به زور راضیش میکنیم که خرابش کنه
محبوبه
9 شهریور 92 12:03
خواهش میکنم عزیزم.
گل پشت و رو نداره.
واقعا تبارک الله احسن الخالقین.
این بچه ها از بس زود پیشرفت میکنن آدم میمونه چطوری خودش هضمشون کنه.
نازی.


خودتون گل هستین
من که با دیدن شیرین کاری های پسرم هر روز دارم بیشتر از قبل از کار خدا حیرت میکنم
ممنونم
الناز مامان آوا
9 شهریور 92 14:36
داااااااااااااااالي
اي جوووووووووونم


مرضيه (مامان محمدمهدي)
10 شهریور 92 8:53
خيلي اين كارشون جالبه
جالبتر اينكه من گاهي از اين حركت پسرم براي غذا دادن بهش استفاده مي كنم
از بس كه خوش غذاست من بيچاره بايد دنبال يه فرصت باشم كه چيزي وارد دهان مباركش كنم


با این بچه های بدغذایی که ما داریم واقعا هم باید از هر فرصتی استفاده کرد
من هم امتحان میکنم، جالب بود
مادر منتظر
10 شهریور 92 15:23
سلام علیرضا و مامانی مهربون
استعدادهای بچه های امروز مثال زدنیه و واقعا بزرگترها رو به تعجب وا میداره .
خدا برات حفظش کنه این پسر باهوشت رو
بازم وبلاک ما سری بزنید خوشحالم میکنی


علیک سلام خانومی
کارهاشون باعث تعجب میشه ونهایتا آدم رو به قدرت خدا
واقف میکنه
زهرامامان محمدپارسا
11 شهریور 92 13:09
چه پل باحالی!!وقتی میبینیم بچه هامون چیزی رو یاد گرفتن خیلی لذت بخشه.


واقعا خیلی لذت بخشه
مهدیه ( مادر دختری)
12 شهریور 92 11:29
این مدل پل زدن رو دختر من چند ماهیه که انجام میده و باهامون دالی میکنه.
اول این کار رو یاد گرفت و بعد چهار دست و پا رفت
علیرضا جون برعکس یاد گرفت یا دخمل ما؟؟!!


علیرضا چهار دست و پا رفتن رو بعد از خزیدن و در راستای اون یاد گرفت، تا جاییکه یادمه بعدش یه چند باری پل زد و دیگه نزد تا اون روز...
شاید هیچکدومشون، هر بچه ای یه الگویی داره برا یادگیریهاش و روند رشدش
البته شکی نیست در اینکه دخترها از جمله فاطمه سادات زرنگتر از پسرها هستن
مامان جون سیلوانا
12 شهریور 92 23:52
من شنیدم میگن بچه پل بزنه مهمون میاد خونه


بله اتفاقا بین ما هم گفته میشه، البته میگن "دروازه کرده مهمون میاد"
عکس فرش
22 شهریور 92 12:05
نفیس ترین هدیه ماندگارترین یادگاری سوغات ایرانی چند لحظه بیندیشید چه کسی را بیشتر دوست دارید واو چقدر از این هدیه خوشحال خواهد شد…!! تابلوفرش تصویری عکس فرش با قیمت های بسیار مناسب و خدمات بسیار عالی در خدمت شما است. تبدیل عکس ( چهره - آرم – لوگو (… به تابلو فرش تابلوفرشی از چهره زیبای شما و عزیزان شما تابلوفرشی ازعکس شخصی خود شما تابلو فرش عکس شخصیتهای فرهنگی و علمی و ورزشی تابلو فرش عکس کودکان و نوجوانان خردسالان تابلو فرش عکس شهدا تابلو فرش عکس درگذشتگان و زنده یادها تابلو فرش عکسهای خانوادگی تابلوفرش عکسهای مراسم : عقد و عروسی تابلوفرش عکس مدیران موفق تابلو فرش عکس بازیگران و هنرمندان تابلوفرش هدایای تبلیغاتی تابلو فرش عکس مهمانان خارجی به عنوان بهترین سوغات ایرانی 03614456265 09137290912