علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 26 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 10 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

پسر 75 سانتی متری ِ من

1392/5/22 10:10
نویسنده : mahtab
464 بازدید
اشتراک گذاری

11 مرداد بود، فردای 11/5 ماهگی پسرک، تو خونه نشسته بودیم و از وجودش و شیرین کاریهاش فیض می بردیم که یک دفعه همسری رو کرد به من و گفت مهتاب نکنه قد پسرمون کوتاه باشه؟!

حالا تو پرانتز داشته باشین که همسرم 184 سانتی متره  و خودم 167 سانتی متر  و پسرک بیچارمون هم موقع تولد مثلا  52 سانتی متر بوده

خلاصه از ما اصرار که قدش خوبه  و از اون انکار که نه انگار کوتاهه

البته پر بیراه نمیگفت همسرم، این وروجک یک ماهی میشه که راه میره، معلومه به راه رفتن یه موجود به این کوچکی هنوز عادت نکرده این چشمهای ما

جونم براتون بگه که رفتیم متر آوردیم و مشغول به اندازه گرفتن قدش شدیم

همسرم اندازه گرفت 75 سانتی متر بود

خودم هم تکرار کردم، دقیق همون 75 سانتی متر بود.

دوباره شک کردیم،

"75 سانتی متر؟! کم نیست؟ فقط هفتاد و پنج سانتی متر؟! انگار کمه؟!"

اینها تا چند دقیقه دیالوگهای رد و بدل شده بین ما بود.

من رفتم و کارت واکسنشو آوردم و نمودارهای  رشد رو بررسی کردیم

5 تا نمودار بود، نمودارهای قد تو یک سالگی از حداقل 72 سانتی متر رو نشون میدادن تا حداکثر 80 سانتی متر،

"پسرمون 75 سانتی متره... چرا بیشتر نیست؟ چرا 80 نباشه؟ درسته که از 72 بیشتره اما خب ما که قدمون بلنده چرا قد این بچه نباید بیشتر باشه؟"

اینها هم بخشی دیگه از مکالمات من و جناب همسر بود بعد از دیدن نمودارها.

همسرم کلی دمق شد، اما من زیاد نگران نبودم، قرار بود بریم بیرون برای خرید که با پیش اومدن این مسئله حال ایشون گرفته شد و بالتبع منصرف شدیم.

چند دقیقه بعد دیدم با خوشحالی داره میگه نگاه کن ببین اینجا نوشته که تو یک سالگی قد بچه ها در حدود 75 سانتی متره، رفته بود تو نت دنبال پیدا کردن قد مطلوب این سن بچه ها.

کلی ذوق کرده بود و کلی قربون صدقه ی پسرک میرفت که "قربونت برم که قدت هم مثل همه چیزات استاندارده"

حالا دیگه کجای این بچه استاندارده من هنوز توش موندمچشمک

 

خدایا برای همه چیز شکر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

محبوبه
22 مرداد 92 18:03
سلام


در حالت عادي هم كه تهراني،خيلي دور هستين از ما.ولي اصفهان كه رفته بودين ديگه خيلي دور بود برام.همه اش ميگفتم كي برميگردين؟


ايشاله كه خوش گذشته باشه.كيك خوب گير آوردين؟اينبار كه بستني نخوردين؟


الهي،قربونش!ناز بشه پسرتون.البته فكر كنم ناز بشه براي دختراس.خدا حفظش كنه.


منم فكر ميكنم پسرم قدش متوسطه.زوده براي نظر دادن البته.جالبه خا.قد پسري منم وقت تولد٥١.٥ بود.شوهري هم ١٨٤.من ولي١٧٠.


پسرا يهو قد ميكشن.وقت بلوغ.حداقل توي خانواده ما اينجوريه.تا ١٥ سالگي ريزه ميزه هستن حتي!بعد يهو بلند ميشن.


ايشاله تولد تهرونيش هم به خوبي برگذار بشه و خوش بگذره.
بوووووووس


علیک سلام عزیزم
از لطفته که رفتن به سفر ما باعث دلتنگیت شده
پس چه تفاهمی داریم ما؟!
ممنون عزیزم

زهرا
22 مرداد 92 23:37
خدا رو شکر سالمه گیر دادین به بچه ها!


مرمر مامان محیا
22 مرداد 92 23:39
اوووووووووووووووووووووه
ب قول مامانم وقت آزاد داری و بیکارید ایران میذارید رو بچه هاتوناااااااااا



بشین درس بخون امسال امتحان دکتری بدم خانوووووووم


رزماری
23 مرداد 92 8:48
زیر میز رفتن هاش استاندارده
عجب شاخ شمشادی دارین شما


رزماری
23 مرداد 92 11:17
مهتاب جان هم می تونی از منوی filter ، گزینه extract استفاده کنی .یه سری ابزار داره مثل انگشت دست یا یه چیزی شبیه فرفره که هم تصویر رو می چرخونه هم تکون میده که وضوح تصویر از بین میره ولی زمینه رنگی اش باقی می مونه . می تونی از پاک کن هم استفاده کنی تا هرجا رو که نمی خوای سفید کنی .پاک کن تو نوار ابزار بغل هست .عکس یه پاک کن کشیده اونو انتخاب کن .نوشته eraser tool اگه باز چیزی هست بگو تا اگه تونستم کمک کنم
مرضيه (مامان محمدمهدي)
23 مرداد 92 12:39
زياد سخت نگير خانم داداش من تو بچگي قدش كوتاه بود (ما خانوادگي قد بلند هستيم) ولي الان ماشاالله از همه ما قد بلندتره، تو نوجواني يه دفعه قد كشيد
مامان صدف
23 مرداد 92 14:11
خدا رو شکر بابا به نتیجهء مطلوب رسید وگرنه گل پسر از ارث محروم میشد. چرا عکسشو نمیزاری ببینیم این خوش قدو بالا رو