علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 19 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

معمای حل نشده ی سن وسال !

1391/12/4 15:16
نویسنده : mahtab
884 بازدید
اشتراک گذاری

حتما همه ی شما این تجربه رو دارید که روز تولدتون هر یک از مهمونها در مورد سنتون یک جور نظر بده؟!

یکی مبگه الان بیست سالت شد دیگه؟ اون یکی میگه، نه، الان دیگه رفته تو بیست یک و و خلاصه شما بسته به اینکه تو اون تولد مجرد هستی یا متاهل، کلا آدمی هستی که دوست داره سنشو بالا ببرن یا نه (البته میدونم اکثر خانمها چه نظری دارن؟!) شروع میکنی  به توضیح دادن برای مهمونهای محترم در مورد سن دقیقتعصبانی

 حالا به این جریان، قضیه ی حساب کردن سن این وروجکها رو هم اضافه کنین، اومدیم یه کار فرهنگی کنیم و هر ماه یه تولدکی برای این فسقلی بگیریم، حالا هر بار باید کلی توضیح و تفسیر بیاریم که الان این بچه دقیقا چند ماه و چند وقتشهچشمک

تذکر ِ همیشگی من برای حساب سن، اینه که  برای مثال وقتی دقیقا شش ماه از تولد پسرمون میگذره، الان شش ماهشه به علاوه ی تعداد روزهایی که از اون روزگذشته نه بیشتر، مثلا اگه  الان دقیقا شش ماه و پنج روزشه،  نباید بگیم الان هفت ماهشه! البته درسته که بگیم تو هفت ماهگیه  اما این دقیق نیست! مثل این میمونه که بچه 11 ماهش باشه و ما بگیم یک سالشه، یا فردای تولد یک سالگیش بگیم دوسالشه یا تو دوسالگیه!

در راستای این مطالب، باید بگم خواهر محترمه و مکرمه ی بنده بعد از خوندن پست   "واکسن 6 ماهگی"( بخش داخل پرانتز) مراتب اعتراضشونو نسبت به اشتباه نوشتن سنشون به من اعلام کردند و من هم اطاعت نموده و سنشون رو از 18 به 19 اصلاح نمودم، فروردین 92، 19 ساله میشن و الان 18 سال و 10 ماهشونه، 

البته من فکر میکنم کم پیدا میشن  خانمهایی که اگه سنشونو کمتر از واقعیت بگیم با آدم دعوا میکنن، مگه نه؟چشمک 

 

پی نوشت

1:  مثال تولد بیست سالگی رو بر اساس تجربه ی خودم در سال 83 که تولد بیست سالگیم بود و اولین تولد بعد از متاهل شدنم بود براتون نوشتم.

2: مثال تولد شش ماهگی هم بر اساس تولد شش ماهگی این وروجک بود.  

3: در ضمن فکر نکنم تولد گرفتن کار فرهنگی حساب شه، محض مزاح عرض کردم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مرمر مامان محیا
4 اسفند 91 15:22
ما هم داریم از این دردسرا...مخصوصا امسال که تولدمو خونه دختر دایی م با هم گرفتیم...با خودم گفتم اگه شمع 26 بذارن پا میشم میرم...ولی خب دیگه دختردایی م هم مثه خودم وارده...شمعمون 25 بود.حالا هی یکی میگفت الان رفتید توی 26...یکی میگفت الان 26 سالتونه...اه!
هر سال باید با انگشت سالها رو براشون بشمارم تا انقده بزرگمون نکنن

پس همه گیره این جریان؟!
حالا واقعا اگه شمع 26 میذاشت از تولد میرفتی مرمر جون؟




محبوبه
4 اسفند 91 21:44
چه جالب.شايد براي سن من خنده دار باشه ولي من هميشه سن خودم رو همينجوري ميگم.مثلا الان ميگم ٢٤ سال و ١ ماه!!!
ولي بعضيا اصرار دارن كوچكترن،يا مثل خواهري شما بزرگتر...
يكي از دوستام متولد ٦٥ ميباشه.براي تولد امسالش، بجاي شمع ٢٦،شمع ٢٥ گذاشت!فكر كنم اين ديگه خيليه!

پس شما هم مثل خودم اهل دقتی؟!
چه کاری کرده دوستت؟! جالبه در نو ع خودش





raha
5 اسفند 91 11:06
خیلی جالب بود جالبتر اینکه چند روز پیشا که رفته بودم آزمایش بدم سنمو دوسال کوچیکتر زده بود کلی ذوق زده بودم تا خونه رشیدم دیدم ای دل غافل اصلا مال من نبوده
پست جالبی بود مخصوصا اینکه خانمها اصلا دوست ندارن بگن چند سالشونه


چه جالب!

لطف داری




پري
5 اسفند 91 13:43
سلام خانمي.مرسي كه برام نظر گذاشتي.راستي من چطوري ميتونم لينكتو تو وبلاگم اضافه كنم طوريكه هر وقت آپ كردي با خبر بشم.

علیک سلام عزیزم
خواهش میکنم
تا جاییکه میدونم متاسفانه نی نی وبلاگ متاسفانه همچین سرویسی نداره




عادله
5 اسفند 91 18:54
وای ببخشید هر چی فکر کردم یادم نیومد از کدوم وب اومدم
مامانی محمد طاها
5 اسفند 91 22:27
سلام هر سالی که تموم میشه برا اون شمع روشن میکنن و فوت میکنن یعنی اون سال تموم شد
مثلا وقتی شمع 1 ساگی رو فوت میکنی یعنی ا تموم شد و وارد دو شدیم
حالا هی خودمون رو کلک بزنیم

علیک سلام
پس شما فردای تولد یک سالگی پسرت، ایشالا میگی پسرم الان دوسالشه؟ یه کم عجیب نیست؟! عزیزم اتفاقا من اصلا قصد کلک زدن ندارم، نه به خودم نه به بقیه.

علامه كوچولو
6 اسفند 91 9:51
سلااااااااااام
منم خيلي رو اين مورد مقيدم
فكر كنم اگه سن بارداري رو هم مثال ميزدين ملموستر ميشد مثلا بچه وقتي نه ماهش تموم ميشه به دنيا مياد حالا دقيقتي نه ماه نه روز ديگه نميگيم ده ماهه به دنيا مياد
در مورد تولد هر ماه هم ما به همون تبريك نوشتاري ماهانه بسنده ميكنيم اينكه غير فرهنگي نيست؟هان؟

علیک سلام عزیزم
چه خوب که شما هم مثل خودم رو این موضوع مقیدی، یواش یواش داشتم از نوشتن این پست پشیمون میشدم
راست میگین، بارداری هم مثال خوبی بود، اما برای من تو دوران بارداری زیاد تناقض سنی به وجود نیومد، برا همین یادم نبود!
عزیزم
گفتم که این موضوع رو برای شوخی به کار فرهنگی ربط دادم، از بس که به نظر خودم کار بیخودیه این تولدهای ماهانه، اینطور به سخره گرفتمش، شما مامانهای خوب با تربیت درست فرزندتون در اصل به کار فرهنگی مشغولین و منم که از غافله جامانده ام




رزماری
6 اسفند 91 9:58
خانمی من از توی گودر که وب شما رو دنبال می کنم ، یه سری آپدیت داره با عناوین تولد خاله ای ، 6/5 ماهگی ، سال 91 ،‌از خود گذشتگی از نوع مسافرتی و خانه تکانی و نمایشگاه بهاره و سونو گرافی جنسیت .منتها اینها رو توی وبت که باز می کنم نمی بینم .جریان چیه ؟

عجب؟!
عزیزم یواشکی مارو مانیتور میکنی ها؟!
پس معلومه میایی اینجا و نظر نمیذاری ؟! باشه!
گلم مطالب آینده رو گذاشتم تو نوبت اما هنوز ارسالشون نکردم


مامان محمد طه
6 اسفند 91 10:59
کاملا باهات موافقم


اگه موافق نبودی باز هم

مرمر مامان محیا
6 اسفند 91 12:40
راستشو بخوای قبل رفتن خونشون از تولد مشترک خبردار شده بودم از اونجایی که قرار بود خواهرم شمع ها رو بخره! منم بهش صد بار گفتم 25 بگیریا

خب، پس اینطور؟!

MYTHEME20
6 اسفند 91 15:42
سال نو را با بنر های اختصاصی سال نو با عکس کودک دلبند شما تجربه کنید جهت زیباسازی وبسایت و یا وبلاگ بنرهای تخصصی را به ما بسپارید عکس و انتخاب رنگ با شما ساخت بهترین و تخصصی ترین بنر با مابا کمترین قیمت و کمترین زمان طراحی انواع تقویم و زیباسازی وبلاگ خودرا به ما بسپارید جشن تولدی زیبارا با ما تجربه کنید طراحی انواع تم و گیفت هایی زیبا برای مهمان های شما بهترین هارا از ما بخواهید سلام طراحی انواع قالب خود را ب ما بسپارید تغییر هیدر بالای وبلاگ و وبسایت فقط 7000 گذاشتن عکس در قسمت های مختلف وبلاگ مثلا در قسمت موضوعات فقط 3000 ساخت انواع بنر فلشر لوگو ارم ونشان فقط 5000 راه اندازی وبلاگ از پایه 15000 این هم یکی از وبلاگهای طراحی شده توسط mytheme20 طراحی تقویم فقط 1000 http://jojoo2012.niniweblog.com/ موفق باشید