علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 4 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

1394/8/8 11:11
نویسنده : mahtab
679 بازدید
اشتراک گذاری

43. یا رقیب

20 شهریور بردیمش دکتر، اولین سرماخوردگی امسالش بود، درمانگاه تهران شرق، دکتر عبدی، و انتی بیوتیک خورد، اموکسی سیلین

دوباره 5 مهر هم بردمش دکتر، اما این بار پیش متخصص، دکتر معتمدی، خیلی دستش خوب بود و وقت زیادی برامون گذاشت، انتی بیوتیک داد اما گفت اگر لازم شد، که خدا رو شکر لازم نشد و زادیتن (خارجی) خیلی موثر بود،

از مطبش که اومدیم بیرون سریع یاد این بیت افتادم که

"تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد"

البته با مضمونی برعکسشخندونک،  بس که بهمون خوش گذشت تو مطب آقای دکتر که بنده خدا خیلی هم فرتون و بیمار و ضعیف بود خودش، اما انقدر از بودن در مطبش و شنیدن صحبتاش (هرچند از شدت پایین بودن ولدم صداشون به سختی می شد شنید حرفاشون رو) و برخورد خوبش با پسرک لذت بردم و کیف کردم که حد نداره.

شربت "آسماویت" که بهش می دادم رو تایید کرد، زینک هم براش نوشت، بعد از اون هم Immunace  رو سفارش کرد.

در مورد قد و وزنش هم گفت خیلی خوبه و به سن 4 سال می خوره. دندونهاش رو هم دید و گفت خراب نیستن و کلی کیفور شدم از شنیدنش و از اون روز کلی ذوق دارم که مسواک زدن و مراعات کردنمون نتیجه داده خدا رو شکر تا الان، مهد رفتن رو هم تایید کرد و گفت برای غذاخوردنشون خوبه و برا سرماخوردگی هم بعد زا مدتی بدنشون عادت می کنه و جای نگرانی نیست.

خوردن ویتامین D و E  رو هم برای رشدش سفارش کرد، خوردن تخم مرغ، بادام زمینی، ماهی، ...

 

پی نوشت: از اونجا که عنصر ِ زینک در خوش اخلاق شدن بچه ها خیلی خوبه به قول یکی از دوستام شربت زینک شربت خوش اخلاقیه، ازش غافل نشید چشمک البته  مطمئنا با تجویز پزشک.

 

پسندها (1)

نظرات (7)

مامان محمدمهدی
9 آبان 94 12:04
الهی شکر ویتامینهارو چطور باید تامین کرد؟یعنی قرص داریم برای بچه ها؟
mahtab
پاسخ
ممنونم با شربت، برای بچه ها قرص تجویز نمی کنن تاجایی که می دونم شربتهای تقویتی زیادی از جمله همین ایمیونیس، سندروس و زینک هست که شامل ویتامینها و مواد ضروری بدنشونه و روی جلدشون نوع ویتامینهایی رو که دارن نوشته با تمام جزییات
رزماری
11 آبان 94 8:44
الهی که تا پایان فصل سرما خبری از سرماخوردگی نباشه .وای که چقد بده .من خودم از سرماخوردگی بیزارم چه برسه به این کوچولوهای نازنین . جالبه ، شربت خوش اخلاقی ،‌خیلی خوبه
mahtab
پاسخ
الهی شما هم همینطور ان شاالله بله، خیلی جالبه
مامان و بابایی دخمل بلا
11 آبان 94 13:58
خیلی عالی بود پستت ... آموزنده بود بخش داروها ... انشاالله که هرگز مریض نشی پسر گلم ...
mahtab
پاسخ
نظر لطفتونه ممنون
مامانی
11 آبان 94 14:01
سلام خداروشکر که همه چی خوب بوده، امنیت خاطر میاره چه دکتر خوبی، خدا زیاد کنه این دست دکترها رو
mahtab
پاسخ
سلام ممنونم بله، و اینهایی رو که هستند و بسیار هم با تجربه هستد حفظ کند ان شاالله
زهرا - گل بهشتی من
12 آبان 94 14:01
خوش به حال مادر و پسر. ما شاءالله. عليرغم تمام زحماتم هم دندون پوسيده دارند آقا پسر. هم از قد و وزن كم دارند. البته جناب دكتر مي فرمايند با اين مامان و اين بابا خيلي انتظارتون بالا نباشه!
mahtab
پاسخ
البته واقعا نمی شه موضوع سالم بودن دندونهاشو فقط هم به مراقبتهای من ربط داد، جنس دندون خیلی مهمه، خدا رو شکر جنس دندوناش هم به من نرفته بله، قد و وزن همتحت تاثیر تغذیست و هم ژنتیکیه، ما هردومون قدمون بلنده تقریبا، و باباش چهار شونست
لیلی
13 آبان 94 23:04
من هر چی از دکتر می پرسم چه ویتامین و داروی تقویتی به بچه بدم میگه هیچی نیاز نداره. اخه از کجا بفهمم چی باید بهش بدم؟
mahtab
پاسخ
بله، در جريان هستم، دخترعمه ي پسرک کاناداست و ميگن براي سرماخوردگي هم به زور دارو ميدن، اما نگران نباشيد، معلومه کمبود ويتامين نداريد و ندارند بچه ها،
لیلی
15 آبان 94 1:26
نظر من کوووو؟
mahtab
پاسخ
محفوظه