علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 5 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 20 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

وابسته به شیر تویی یا من؟

1392/11/18 8:52
نویسنده : mahtab
427 بازدید
اشتراک گذاری

از دوشنبه یه تغییراتی در روند شیر خوردن پسری دادم که خدا رو شکر تا الان موفقیت آمیز بوده،

 

فقط موقع خوابیدناش بهش شیر میدم،

چند روز بود خیلی زیاد شیر می خورد، یعنی تند تند یاد شیر خوردن میفتاد، انگار براش شده بود یه عادت تا یک وعده غذایی،

اول برای منع کردنش از شیر خوردن بهش گفتم که "زخم شده"، و  نشونش دادم  در حالی که قبلش بهشون چسب زده بودم، خودش عقب کشید و دیگه چیزی نگفت، البته گاهی بهونه میگرفت اما حواسشو پرت می کردم و میگفتم شیر فقط موقع خواب،

نکته مهم اینه که باید جلوی بهانه گیریهاشونو با غذا و خوراکی گرفت،

اول از همه اینکه باید به عنوان جایگزین شیر مادر  بهشون  شیر پاستوریزه داد، اونم تو شیشه شیر (البته اگه مشکل عادت کردن  به شیشه شیر رو براشون به وجود نیاره)،

و بعد هم سر وعده های غذایی خودمون باید کامل اونها رو سیر کرد (با غذاهای باب میلشون و مقوی)،

و بین وعده ها وقتی دلشون میخواد یه چیزی بخورن با میوه، خشکبار، تنقلات سالم و یا ... (پف فیل و مغز تخمه که تا حالا برای پسر من کارساز بوده ) سرشونو گرم کرد،

و مهمتر از همه این که اگر یه وقت به هر دلیلی  قاطی کردن و زدن زیر گریه و شروع کردن به ناسازگاری به هیچ عنوان نباید کوتاه اومد، چون تسلیمشون شدن وسط کار باعث میشه همه زحمتا بر باد بره (البته شرایط خاص مثل بیماری و ... رو استثناء کنین)،

مسلما خدا باید کمک کنه اگر نه اصلا نمیشه از پس این مرحله سخت، راحت گذشت اما رعایت این نکات هم خیلی مهمن.

 

پی نوشت:  عنوان این پست و موضوعش چند وقت پیش به ذهنم رسید، اصل موضوع این بود که هربار به یاد از شیر گرفتن پسری میفتادم کلی حالم بد میشد، با خودم میگفتم بیشتر از پسری انگار خودمم که قراره ترک داده بشم، آخه چطور می تونم از در آغوش گرفتنش در حال مکیدن بخشی از وجودم، باتمام وجود شاهد سیراب شدنش، بوییدن عطر تنش از نزدیکترین فاصله، گره خوردن چشمامون تو هم و دیدن خنده های گوشه لبیش ( با دهانی که  پراز شیره)  دل بکنم؟!

اضافه نوشت: پسری رو از شیر نگرفتم، فقط ساعات شیرخوردن هاشو منظم کردم و میخوام وابستگیش رو یواش یواش کمتر کنم، چون درحال حاضر فقط با شیر خوردنه که میخوابه این محدود کردن شیرخوردنش به این شکل شده که هر وقت شیر میخواد بهش میگم الان باید با شیشه  شیر بخوری و هر وقت خواستی بخوابی مامان بهت  شیر میده، ایشالا بدون حرف پیش اواخر فروردین یعنی 21 ماهگیش (البته به قمری) به طور کامل از شیر خواهم گرفتش، به دعای شما ان شاء الله

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

میم مثه محیا
18 بهمن 92 8:28
عنوانت واقعا درست و بجاست. یه جورایی انگار گذشتن از این مرحله برای ماهم سخته فکر نمیکنی یه ذره زود از شیر گرفتیش؟هنوز هفت ماه دیگه فرصت داشتی.
mahtab
پاسخ
بله برای خود مامانها همسخته اما گویا خدا خودش طاقتشو بهمون میده عزیزم قبل از خواب ظهر و شب و همینطور میون خوابش هروقت گریه کنه و شیر بخواد هنوز در خدمتشم
میم مثه محیا
18 بهمن 92 8:29
خدارو شکر ک خیلی اذیت نشدید و تونستید این مرحله رو هم بسلامتی بگذرونی و یک سال و پنج ماه گل پسترتو از شیره ی جونت پرورش بدی.واقعا کار سختیه
mahtab
پاسخ
ممنون اما هنوز نگذروندیم فقط داریم یه کمی کنترل میکنیم شیر خوردنشو
مرمر مامان محیا
19 بهمن 92 0:24
چه خوب موقعی شروع کردی. محیا هم از صبح تا 3 که مهد هست ک شیر نمیخوره.بعدش تا شب هم 3 وعده و یک وعده صبح بهش میدم. چشم شیطون کور گوشش کر ... 5 شبه که شیر در حین خواب نداره! البته اینو بهداشت بهم گفت.این دفه ک بردمش بهم گفت فقط شبا تشنه ش میشه و کمی تو شیشه بهش آب بده و بده دستش خودش میخوره و میخوابه.که واقعا هم شد. البته به قول شما باید تغذیه شون صحیح و کامل باشه در ضمن محیا از یکسالگی ش شیر پاستوریزه رو میخورد
mahtab
پاسخ
چه خوبکه شبا شیرنمیخوره من فعلادارم رو کم شیر خوردن روزای پسری کارمیکنم و گرفتنش ازشب میمونه ایشالا برا مرحله اخرو فروردین و اردیبهشت
مامان محمدپارسا
19 بهمن 92 11:10
یعنی از الان به فکر ترک دادنش هستی؟!ینی لان زمان مناسبی هست؟امیدوارم موفق باشی و تجربه ات به کار ما بیاید.
mahtab
پاسخ
مراحل آماده سازی قبلشه ممنونم
علامه كوچولو
19 بهمن 92 13:36
سلام مهتاب جان! پيامتون رسيده...در اولين فرصت مراحل صداگذاري رو براتون ميذارم و پستهاي جديد رو مطالعه خواهم كرد
mahtab
پاسخ
علیک سلام رسیدنتون به خیر ممنون، منت میگذارید برسرمون
الناز مامان آوا
19 بهمن 92 13:39
خب خدا رو شكر كه پسري راحت با اين قضيه كنار اومد خيلي خوبه اينجوري راحت تر ميتوني شير شبشم قطع كني. مهتاب جون شنيدم ميگن كه نگين زخم شده و ....رو بچه ها تاثير ميذاره ناراحت ميشن. خيلي خوبه كه براش توضيح ميدي كه فقط شبا بايد بخوري. تنقلاتم عاليه
mahtab
پاسخ
ممنونم اتفاقا خودمم زیاد دوست نداشتم بهش بگم زخم شده، چون هم دروغ بود و هم ناراحت کننده است براش، دوست ندارم در اینده از صبر زرد هم استفاده کنم، و خاطره شیرینش از شیر رو تلخ کنم ممنون که این موضوع رو بهم گفتی عزیزم خود شما از چه راهی استفاده کردی؟
ساناز
19 بهمن 92 13:41
انشالله خدا کمکت کنه
mahtab
پاسخ
ممنون
مژگان امینی
19 بهمن 92 16:15
ان شا ا.. به سلامتی من هم از چسب زخم استفاده کردم.
mahtab
پاسخ
ممنونم البته چسبی که من استفاده کردم از نوع" نواری "بود
مامان آرتین
20 بهمن 92 1:21
موفق باشی خانمی
mahtab
پاسخ
ممنون عزیزم
مرضيه (مامان محمدمهدي)
20 بهمن 92 9:21
موفق باشي خانم هر چند به نظرم زود شروع كردي ولي قطع تدريجي خيلي بهتره من يك ماهي ميشه كه سعي كردم تعداد دفعات شيردهي رو كم كنم و الان يك هفته اي ميشه كه در روز شايد يك يا دوبار بياد سراغم و خدا رو شكر تا الان بسيار راضي هستم منم با چسب و يا صبر زرد اصلا موافق نيستم
mahtab
پاسخ
ممنون عزیزم آخه من میخوام قبل از شروع گرما ازش بگیرم و رو این حساب همون 21 ماهی که تو قران بهش اشاره شده(سی ماه که نیشه 9 ماه بارداری +21ماه شیردهی) تو فروردین اردیبهشت پرونده شیرخوردنشو ببندم ایشالا، اینه که فکر نکنم این محدودیتی که الان براش ایجاد کردم زیاد هم زود باشه ایشالا شما هم موفق باشین و به سلامتی بتونی از شیر بگیری پسرکو
رزماری
20 بهمن 92 11:12
آخی .چه احساس قشنگی انشاءالله به یاری خدا موفق باشی مامان مهربون
mahtab
پاسخ
ممنونم ان شاء الله
مامان بشرا
20 بهمن 92 22:55
سلام عزیزم خوشحال شدم از سرزدنت بله منم 63 ام
mahtab
پاسخ
علیک سلاک خوش اومدین عزیزم از اشنایی باشما خوشحالم
مهدیه
21 بهمن 92 9:35
حتی فکر کردن بهش اشکم رو در میاره! ایشالا خدا به همه ی مادرا صبر بده تا این مرحله رو پشت سر بذارن! به نظر من هم بیشتر برای مادرا سخته! بچه ها زودی به شرایط جدید عادت میکنن!
mahtab
پاسخ
ان شاء الله بله بچه ها زود عادت میکنن به شرایط جدید و صد البته همه ادمها، چون کلا خاصیت انسان اینه که زود به شرایط موجود عادت میکنه
شهره
21 بهمن 92 9:57
چ کار سختی!!! من که نمیتونم به اون موقع فکر هم بکنم ایشالا موفق بشین و ماهم از تجربه تون استفاده ببریم. با این اوصاف بنظر من الان زمان مناسبی هست برای مقدمه چینی
mahtab
پاسخ
ممنون عزیزم ایشالا برای همه این مرحله سخت به راحتی بگذره
الناز مامان آوا
21 بهمن 92 11:00
مهتاب جون من از صبر زرد استفاده كردم و بهش گفتم ديگه اخي شده خدا رو شكر خيلي راحت با اين قضيه كنار اومد و خيلي راحت ترك كرد فقط يكي دوشب نا آرومي كرد.آخه عادت داشت با شير بخوابه. نگران نباش مزه تلخي و فراموش ميكنند و تا بزرگ بشن از يادشون ميره. اما ميگند زخم شده يا قرمزش ميكنند و ....رو الانشون تاثير ميذارهواما صبر زرد تكليفو مشخص ميكنه و از نظر عقلي متوجه ميشند كه مزش تغيير كرده و نبايد بخورند. به نظر من بهترين را صبر زرده منم خيلي تحقيق كردمو مقاله خوندم و به اين روش رسيدم. پس اصلا نگران نباش.
mahtab
پاسخ
عزیزم ممنون که وقت گذاشتی و از تجربه ات برایم نوشتی نمیدونم چرا ناخودآگاه حس خوبی به استفاده از صبرزرد ندارم اما خب اگه میگی حسابی تحقیق کردی حتما اشکالی نداره
فهیمه
22 بهمن 92 15:25
پی نوشتت عالی بود اصلا نمیشه دل کند
mahtab
پاسخ
همینطوره