علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 3 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

چه کنم که بسته پایم...

1392/11/15 10:35
نویسنده : mahtab
875 بازدید
اشتراک گذاری

 
-"به کجا چنین شتابان؟"

گون از نسیم پرسید.

-"دل من گرفته زینجا,

هوس سفر نداری

ز غبار این بیابان؟"

-" همه آرزویم اما

چه کنم که بسته پایم..."

-"‌به کجا چنین شتابان؟"

-"به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم..."

-"سفرت به خیر اما ,تو و دوستی , خدا را

چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی ,

به شکوفه ها, به باران,

برسان سلام ما را."

از محمد رضا شفیعی کدکنی

 

پی نوشت: نمیدونم ربظش چیه؟ خودتون پیدا کنین...  اما میدونم که خونه نشینیمون تو  این روزها (یعنی دیروز و امروزچشمک) که علتش چیزی جز بارش این برف زیبا نیست یه جورایی حس و حال بسته پا بودن رو بهم القا کرده، نه میشه خرید رفت نه ...، انگار دستهام مونده تو حنا،  البته بگم که من عاشق برف و بارونم اما به خاطر داشتن یه بچه کوچیک نمیشه راحت دل به برف زد (برگرفته از دل به دریا زدنخوشمزه)و باید نشست تو خونه، اگر هم خودم بخوام دل بزنم به برف بقیه نخواهند گذاشت (این روزها از گوشه و کنار، قوم و خویش که همون قوم شوهر باشننیشخند زنگ میزنن که بیرون نریدا، بچه سرما میخوره)،

خلاصه نمیدونم چی شد که یاد این شعر بالایی افتادم، خیلی این شعر رو دوست دارم، نمیدونم تو کتاب ادبیات چه سالی از دبیرستان بود، همون موقع ها  خیلی میخوندمش و از هربار خوندنش کلی لذت می بردم.


تو این روزهای  سپید  و سرد، لحظاتتون  رنگین کمانی   و جمعتون  گرم  ِ گرم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مرضيه (مامان محمدمهدي)
15 بهمن 92 12:21
هم درديم مهتاب جون احتمالا ميگي تو كه هر روز از خونه بيروني ديگه چرا؟ اين بيرون اومدنه دل آدم رو راضي نمي كنه چون وقتت در اختيار خودت نيست و تو مسير برگشت به خونه هم كه دلم مي خواد زودتر به پسركم برسم و بعدش هم كه با پسر جون نميشه جايي رفت تو اين سرما راستي منم اين شعر رو خيلي دوست ميدارم
mahtab
پاسخ
باهات موافقم سرکار رفتن ضرورتا نیاز ادم رو به بیرون رفتن با خونوادش مخصوصا همسر و فرزندش مرتفع نمی کنه پس باز هم تفاهم...
مامان کوثری
15 بهمن 92 17:51
سلام عزیزم اینم آدرس وبم خیلی طرح های جدید اضافه کردم www.temparti.blogfa.com منتظر حضورت هستم
mahtab
پاسخ
علیک سلام خانومی ممنونم حتما
رزماری
15 بهمن 92 18:18
آخی پس شما هم در بند شدین ؟ لب پنجره رو از دست ندین برای خودش عالمیه
mahtab
پاسخ
به قول همسرم" خوبه پنجره هامون بزرگ و بلندن" من کلا پشت پنجره بودنو خیلی دوست می دارم
مژگان امینی
15 بهمن 92 20:52
بچه های من کوچک نیستند ولی وقتی خانه باشند مثل امروز که تعطیل شدند من هم نمی توانم دورتر از خیابان خودمان بروم. خدا همه ی بچه ها را حفظ کند.
mahtab
پاسخ
فکر کنم بچه ها تا آخر عمرشون برا پدر مادرشون بچن خدا براتون حفظشون کنه
محبوبه
16 بهمن 92 21:39
ادبيات دوم دبيرستان منم عاشق اين شعر بودم و هستم والا خواهر،دوتا جاريهام و سه تا برادرشوهرام و خواهرشوهرم رفته بودن برف بازي،اونوقت يكيشون گفته بود بريم محبوبه رو هم بياريم،مادرشوهر جان گفته بود نميخواد.اون بچه كوچيك داره بنده هم در يك عدد اقدام غيرمنتظره،بچه رو سپردم آقاي شوهر و با داداشام رفتيم برف بازييييي
mahtab
پاسخ
ای ول به حافظه ات عزیزم امان از دست این مادر شوهرها، آخه چقدر به فکر نوه هاشونن؟! (بدجنسیمو دیدی، بدبینیمو جی؟ اگه خوش بین باشم باید بگم به فکر عردچوسهاشون هستن...) کار بسیار خوبی کردی عزیزم
بابای علیرضا
16 بهمن 92 22:23
شما هم کم شاعر نشدی..راستی نمیخوای برای علیرضا شعربگی برا باباش که نگفتی برا جوجومون حداقل بگو
mahtab
پاسخ
اینها که فقط کپی پیست نمودن اشعار بقیست ان شاء الله
مامان آرتین
16 بهمن 92 23:18
قوم شوهر که فاصله زیادی دارن.یه چشم بگو و کاری که دوست داری بکن
mahtab
پاسخ
خواهر شوهرم نزدیکیهامونه، بنده خدا مهربونه، شوخی کردم، ازش به دل نگرفتم، خودمو براتون لوس کردم، بیرون نرفتنمو توجیه کردم، تازشم اگر برم برف بازی و ببیننمون چی؟! نه بابا از اون ادماش نیستن
ننه علی
17 بهمن 92 10:53
به شکوفه ها به باران برسان سلام مارا.... تجدید خاطرات بود مام با این جوجه هامون باید هروقت کسی رفت برف بازی بهش التماس دعا بگیم
mahtab
پاسخ
خداروشکر... امروز طلسم برای ما شکست، ایشالا قسمت شما هم بشه و برید و ما رو هم دعا کنین مابالاخره امروز رفتیم برف بازی، خوب بود، جای شما خالی
مامان آرتین
18 بهمن 92 2:32
من که نگفتم خدایی نکرده بد هستن مگه اصفهانیا بد هم میشه باشن خوب بودن فامیل شوهر خیلییی خوبه که خداروشکر نصیب من هم شده
mahtab
پاسخ
اصفهونی و بدی؟ بدجنسی؟ مادرشوهرگیری و قوم شوهری ؟ پس معلومه خدا خیلی من و شما رو دوست داره ها
میم مثه محیا
18 بهمن 92 8:34
سرما،مارو هم خونه نشین کرده خوشبحالت ک برفو میبینی و خونه نشینی میکنی! دانشجوی شهرکرد بودم و توی اون مدت عاشق برف شده بودم.ولی خوزستانیم و هروقت استانهای دیگه برف میاد فقط سوز سرماش نصیب ما میشه
mahtab
پاسخ
میفهمم چی میگی عزیزم فقط میتونم بگم ایشالا اونجا هم شده یه کوچولو برف بیاد تا فقط سرماش نباشه، خودشم باشه
ملکه
21 بهمن 92 14:47
ما اون روز رفتیم مثلا برف بازی ولی خوب سرماخوردگی رو به بهبود پسر بدتر شد دیگه
mahtab
پاسخ
آخی..نازی..ایشالا بهتر شده باشه و دیگه سرما نخوره امسال