علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره
امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 7 سال و 18 روز سن داره

پسرهای دوست داشتنی ما

دل نوشته ای برای نی نی در 15 هفتگی

1391/9/9 10:29
نویسنده : mahtab
983 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزدل مادر چقدر  دیدن چهره خندانت هر روز صبح در اولین دقایق بیدارشدنت برام لذتبخشه،

وقتی هنوز چشمای زیبات رو را کامل باز نکردی اما در جواب سلام من، لبخند نثارم میکنی انگار بهترین

هدیه دنیا رو بهم دادن، با اینکه این روزا بهتر از قبل به پستونک عادت کردی اما چرا بازم دستای کوچولوتو

به جای شیر یا پستونک میخوری؟ عروسکم نمیگی شاید دستات تمیز نباشن و خدا نکرده مریض شی؟

مامانی نمیدونی وقتی از دل درد  گریه میکنی و اشکات سرازیر میشن چقدر دل مامانو

میلرزونی، یا و وقتی از شدت خواب آلودگی غر میزنی و با در آغوش گرفتن و نوازش کردنت به خواب میری

چقدر منو دیوونه خودت میکنی؟!

راستی موش موشکم هنوز نفهمیدم بیشتر دوست داری در چه حالتی بخوابونمت؟! بعضی وقتا خیلی آروم

و صبور درحالی که پستونک میخوری روی پاهام خوابت میره اما یه وقتایی باید حتما تو بغل بگیرمت و راهت

ببرم وباهات حرف بزنم و لالایی بخونم تا خوابت ببره، شیر خوردن اونم در حد خیلی کم  یه راه دیگه برای

خوابوندنته، دیشب هم برای اولین بار در حالی که کنارم دراز کشیده بودی و با دستای کوچولوت با لباسم

بازی می کردی و همزمان پستونک هم میخوردی خوابت برد. تازگی ها فهمیدم هر وقت زیاد دستاتو

حرکت میدی و باهاشون پتوتو میگیری و دستاتو باز وبسته میکنی قراره بخوابیبغل

پسر نازم قربونت برم که انقدر خوش اخلاقی و بیشتر وقتا با کوچکترین صحبتی که باهات میکنین لبخند

میزنی، البته هنوز بعضی وقتا دل درد میاد سراغت و غر غرو میشی و تو اون مواقع  اصلا نمیشه باهات

حرف زدناراحت

تو این چند روز اخیر یاد گرفتی لب پایینتو ببری داخل دهانت و بخوریش، تو اون حالت انقدر خوردنی میشی

که نگولبخند  اما نباید به این کارت ادامه بدی چون ممکنه عادت کنی و لبت ورم کنه

و قرمز بشه گل مامانچشمک

 فکر کردیم شاید چون نمیذاریم دستاتو بخوری و از این کار منعت میکردیم رفتی سراغ خوردن لبت برا

همین چند روزه که آزادی راحت دسنتاتو بخوری، کار منم شده شستن  دستای شما .

راستی علاقه عجیبی به دیدن کتاب و عکسای اون و حتی بازی کردن با برگه هاش داری، دیروز وقتی

داشتی مجله نگاه میکردی و ورق میزدی و کاغذشو مچاله میکردی ازت فیلم گرفتم. اون کتاب تصاویر

و اشکال رنگی که مخصوص نوزادان هست رو هم دوست داری و قشنگ نگاه  میکنی.

نفس مامان کاش میدونستم با اینکه انقدر حمام کردنو دوست داری و تمام مدتی که داخل حمام هستی

کوچکترین صدایی ازت در نمیاد چرا موقع بیرون اومدن از حمام و لباس پوشیدن به طرز وحشتناکی که من

و بابا رو میترسونه و دست پاچه میکنه، گریه میکنی؟!

عزیزکم از الان نگران واکسن 4 ماهگیتم، میترسم خیلی درد داشته باشه، وقتی واکسن 2 ماهگیتو زده

بودیم از حرکت دادن پاهات کلی دردت می اومد، حالا که انقدر پاهاتو حرکت میدی و یه لحظه هم آروم و

قرار نداری ایندفعه چطور میخوای دردشو  تحمل کنی؟ناراحت

این روزها دیگه داری تلاش میکنی اشیا  رو تو دستت نگه داری،

تازگیها  دوست داری بیشتر به حالت نشسته باشی تا دراز کشیده، 

خلاصه هر روز داری تغییر میکنی و کار جدید یاد میگیری ای  همه ی  زندگی من وباباییماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مرمر مامان محیا
9 آذر 91 11:30
چه کار خوبی میکنی که با جزئیات مینویسی...وای یعنی میرسه یه روزی محیا هم این کارا رو بکنه؟
نرفتیم اهواز.هم اینکه بابام اومد شیراز.هم اون مکشله که واسه همسری پیش اومد.ایشالا یلدا میریم.

سلام خانومی، به نظر من که میشه از این ریز تر هم نوشت اما در بضاعت من نیست، اینجا دفتر خاطرات پسرکه، ننویسم از یادم میره
ایشالا هر وقت صلاح باشه میرین و بهتون هم خوش میگذره
ایشالا مشکلتون به بهترین نحو حل میشه یا اگه حل شده دیگه براتون پیش نیاد
پس شما ساکن شیرازین؟ نمیدونستم



دخملا که زرنگتر هم هستن، پس منتظر شیرینکاریهای دخمل نازت به همین زودیها باش عزیزم

مرمر مامان محیا
9 آذر 91 17:45
بله...اگه پست های قبلی رو خونده باشین متوجه میشدید...
البته محیا جدیدا رفتاراش عوض شده و کمی اراده قاطی حرکاتش شده.مثلا کامل به موسیقی و آهنگا عکس العمل نشون میده.
راستی شما بی بی انیشتین گرفتید برای علیرضا؟کلا چی برای هوشش استفاده میکنی؟مثلا کتاب؟سی دی؟یا هر چی که میدونی بهم میگی!!!


سلام. خوندم اما نمیدونم چرا نفهمیده بودم
من در حال حاضر شیوه های تقویت هوش نوزاد اثر دکتر بیاتریس میلتر رو بهش نشون میدم ولی بطور کلی باید تمام اعضای بچه ها رو در گیر کرد، بیناییشونو باید با هر چی میشه تحریک کرد و دستاشونو هم همینطور، مثلا علیرضا به کتاب و مجلات عکس دار هم نگاه میکنه و اینطوری دقتشون بالا میره
زهرا
11 آذر 91 2:50
مامان خانوم الان گل پسر شما تو مرحله ای که همه لذت ها رو از راه دهانش درک می کنه. اگر دقت کنی تا دو سالگی بچه ها هر چی می بینن رو می کنن تو دهنشون، چون راه شناختشون از همین راه، بنابراین اگر دوست داره دستش رو بخورهف میشه گفت این تمیز ترین چیزی که می تونه بکنه دهنش بچه ها معمولا دستاشون کثیف نیست، اما نگرانی، دستاش بشور و بذار بخوره اشکال نداره

عزیزم سلام
خودم میدونم، همینطوره که شما میگی اما دکترش میگه نباید بذارم به دست خوردن عادت کنه، اگر نه منم با خوردن دستش انقدر هم مشکل ندارم، تازه انقدر قشنگ و با ملچ ملوچ میخوره که آدم هوس میکنه


مامان آوا
11 آذر 91 17:42
ازين به بعد بايد همش دست بخوره بزرگتر كه شد پاخوردنم بهش اضافه ميشه مامانش منعش نكن ميگن بچه ها بايد دستاشونو بخورن نبايد منع كرد .
قربون پسر خوش اخلاق
واكسن 4 ماهگيشم مثل 2 ماهگيه اگه از قبلش قطره استامينفن بدي مشكلي پيش نمياد شايد يه كوچولو تنش گرم بشه نگران نباش آوا آخر اين ماه بايد واكسن 6 ماهگيشو بزنه.



سلام عزیزم. پس میگی بذارم بخوره؟ دکتر ترسوندم که عادت میکنه.پس نی نیهامون 2 ماه فرق دارن؟! ممنون بابت دلگرمیتون. ایشالا برای شما هم به خوبی باشه و راحت انجام شه
مامان سها
12 آذر 91 11:34
سلام گلم
با خوندن نوشته هات یاد سهای خودم افتادم
غر زدن از دل درد
خوردن دست و لب
دوست داشتن اینکه بشینه
گریه موقع بیرون آمدن از حمام
و ...
اینا همش خاطره است
از کوچکی های کوچولویت لذت ببر
این لحظات قابل برگشت نیستند
نمی دونی بعدا که یادشون میفتی چقدر قند تو دلت آب می شه گلم
در مورد خوابوندنش سعی کن همین طور به همه روشها با هم ادامه بدی
چون یه موقع هست که مثلا نمی تونی رو پا بذاریش ولی فقط رو پا خوابش می بره و یا برعکس
اونوقت اینجوری اذیت می شید


سلام خانومی
پس دختر ناز شما هم همین شیرینکاریها رو داشته!
خودم هم از الان میدونم که این لحظات زیبا واقعا بعدا برام حسرت میشه،
ممنون بابت راهنماییتون و نظر گذاشتنتون مامان مهربون
مرمر مامان محیا
12 آذر 91 22:35
سی دی ش ب همین اسمه؟


کتابه نه سیدی!
مامان نینی
13 آذر 91 10:41
سلام مامان علیرضا جان.پسر گلت خوبه؟راجع به کارای پسرت بیشتر بنویس از خوندش خوشم میاد.شما می دونی که من چی باید بخورم یا نخورم نینی زردی نگیره؟
پ
سلام عزیزم. من که خیلی مینویسم اما سعی میکنم دوست خوبم بیشترش کنم، عرق کاسنی شاطره خوبه بخوری، موز و خرما و کلا خوراکیهای گرم رو ماه اخر نخور گلم
ایشالا زردیش کم باشه و مشکل خاصی نباشه

سپیده
13 آذر 91 17:13
سلام. اخ اخ شرمنده. با افتخار لینک شدید.
http://koodakeman91.niniweblog.com/




سلام عزیزم
دشمنت شرمنده



مامان ابوالفضل
13 آذر 91 23:37
سلام خانمی.خوشحال شدم که لینکم کردین .ولی شاید باور نکنین من حتی به دوستایی که لینکشون هم کردم وقت نمیکنم سر بزنم.ولی حالا لینک کردمتون.انشاالله میرسید به وقت من که حتی وقت غذا خوردن هم نمیکنین.کوچولو رواز طرف من ببوسش.

سلانم عزیزم. راست میگی، قبول دارم، مامانا وقت خیلی کم میارن
ممنونم


مامان امیرعلی(پسرک شیطون)
14 آذر 91 11:50
سلام گلم ممنون آره عزیزم برای وب نی نی مد نظر بزار کد 0017 امیرعلی...
بازم ممنون

خواهش میکنم

مامی امیرحسین
14 آذر 91 14:50
منم موندم که پستونک بدم یا بذارم دستشو بخوره..... همسری معتقده پستونک رو میشه ازش گرفت ولی اگه به دست خوردن عادت کنه ترکش سخته اما من میگم دست تمیزتره پستونکو دائم باید شست و جوشوند
اما بالاخره بهش پستونک دادیم اونم هردفعه پستونکو اوق زد و خیال مارو راحت کرد که فقط دست!!!

پسر ما که کار خودشو میکنه، موقع خواب با پستونک خوردن خوابش میره، بقیه مواقع حتی بعد از شیر خوردن سریع میره سراغ خوردن دست